O marketingu szeptanym

Forum, gdzie dyskusje toczą się na tematy z zakresu Public Relations, kontaktów właścicieli stron WWW z mediami oraz o budowaniu wizerunku serwisów internetowych w sieci.
BartłomiejJ
Nowy
Nowy
Posty: 32
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 10:56 am
Kontakt:

O marketingu szeptanym

Post autor: BartłomiejJ »

Witam

Wiele się o tym mówi, a skutecznych narzędzi jak http://Usta-Usta.pl ze świecą szukać.
Polecam artykuł http://www.adnews.pl/public_relations/i ... ,i260.html

Pozdrawiam serdecznie
Lexy
Nowy
Nowy
Posty: 105
Rejestracja: pt gru 29, 2006 6:36 pm
Kontakt:

Re: O marketingu szeptanym

Post autor: Lexy »

Oj, jak widzę jak wyglądają takie kampanie to coraz mniej jestem do nich przekonana. W artykule jest to bardzo ładnie opisane, ale w praktyce często bardzo łatwo wyłapać osoby prowadzące tego typu akcje. Poza tym, na początku zapewnia się o tym, że będzie się pisało wszystko zgodnie z prawdą, a jak jest naprawdę? Można się tego domyślić :/ Przy okazji wydaje mi się, że byłoby lepiej gdybyś poinformował wprost, że reklamujesz swoją agencję, bo w tej chwili post wygląda jak opinia klienta.

Powiem szczerze, że zastanawiałam się nad współpracą z agencją, która mogłaby zająć się marketingiem szeptanym dla mojej strony i stron kilku znajomych tym bardziej po tym, kiedy jeden z nich dostał ofertę od jednej z nowszych firm w tej branży. Ostatecznie nikt z nas się na to nie zdecydował.

Na początku taka oferta wygląda całkiem atrakcyjnie, ale później wychodzi, że płaci się nie tylko za reklamę, ale także za tzw. "budowanie wizerunku" konta, a więc za zwykłe "pogaduszki". Poza tym, za zamieszczenie aktywnych linków pobierane są dodatkowe opłaty, do tego oczywiście mnóstwo innych detali, o których wcześniej nikt nie wspominał. I tak od momentu zapoznania się ze wstępną ofertą do zapoznania się z treścią umowy wszystko się zmienia.

Jedna rzecz mnie tylko zastanawia. Czy w umowach na kampanie marketingu szeptanego znajduje się punkt dotyczący tego, co się stanie jeśli na danym forum akcja wyjdzie na jaw i zamiast kreować wizerunek firmy, tak naprawdę się go popsuje? Taka sprawa może zostać tylko na danym forum, ale równie dobrze jeśli kampania dotyczy większej firmy, może to zostać opisane na wielu innych stronach i przez to nieźle nagłośnione. Co wtedy?
Lexy
Nowy
Nowy
Posty: 105
Rejestracja: pt gru 29, 2006 6:36 pm
Kontakt:

Re: O marketingu szeptanym

Post autor: Lexy »

Heh... problem w tym, że ja nie chcę umowy konkretnej firmy ;-) Interesuje mnie to, czy w ogóle taki zapis to standard w umowach, czy też się go unika i mam na niego nie liczyć.

Zresztą, analizując poszczególne przypadki tego jak wyglądają takie kampanie, zrezygnowałam z tego pomysłu :/
ODPOWIEDZ