Programowanie i tworzenie — Flash i ActionScript

Kod html animacji Flash

Aby animacja flasha była wyświetlana na stronie WWW, trzeba w pliku html zamieścić odpowiedni kod html. Składa się on z wielu znaczników html i różnych poleceń dla przeglądarki.

więcej

Nauka flasha: od czego zacząć?

Początek jest najgorszy. Niektórzy myślą, że jeśli od razu sięgną po program Macromedii, to stworzą extra animację za pierwszym razem. Tak jednak nie jest.

więcej

Do czego służy Flash?

Technika Macromedia Flash pozwala na tworzenie efektownych i wszechstronnych animacji, wykorzystywanych na stronach internetowych i w różnych prezentacjach. Pliki, które powstają w wyniku pracy z Flashem, charakteryzują się niewielką objętością.

więcej

Zoom

Czasem trzeba czymś zwrócić uwagę czytelnika na banner reklamowy, czy jakiś inny element strony, który ma być widoczny. Powinien w tym pomóc efekt zoomu tekstu.

więcej

Efekt przewijania tekstu

Co zrobić, gdy chcemy dodać na stronę skróty newsów dla czytelników albo inne elementy, na które nie możemy przeznaczyć dużo miejsca? Proste. Można skorzystać z efektu przewijania.

więcej

Modyfikacja dźwięku we Flashu

W poprzedniej części przedstawiłem sposób wprowadzenia do animacji dźwięku, lecz polegało to tylko na odegraniu, bądź zatrzymaniu odtwarzanego dźwięku. Dziś chciałbym zaprezentować Wam coś innego.

więcej

Kontrola dźwięku we Flashu

Tworząc animację na pewno chciałbyś, aby stała się ona bardziej popularna. Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest umieszczenie w niej dźwięku. Dźwięki w Twojej animacji na pewno podkreślą jej wymowę.

więcej

Preloader we Flashu

Preloader jest elementem bardzo często wykorzystywanym przy tworzeniu stron internetowych we Flashu. Zależnie od stopnia zaawansowania może on informować nas m.in. o całkowitym rozmiarze wczytywanej animacji, ilości danych już wczytanych, prędkości wczytywania pliku oraz czasie pozostałym do wczytania całości.

więcej

Przeciąganie elementów (drag&drop)

W tym tutorialu postaram się przybliżyć funkcje umożliwiające stosowanie bardzo często stosowanej metody przeciągnij-i-upuść (drag&drop).

więcej

Płynne przesuwanie obiektu za pomocą klawiatury

Podczas tworzenia gier we Flashu praktycznie zawsze występuje sytuacja, kiedy musimy sterować jakimś obiektem. Możemy do tego użyć klawiatury lub myszki. W tutorialu tym zajmiemy się tylko klawiaturą.

więcej
<<< poprzednia   1  2  3  4  5     następna >>>