Programowanie i tworzenie — Flash i ActionScript

LiveMotion - nieudana podróbka czy dobre narzędzie?

Jak wiadomo od dawna, firmy Macromedia i Adobe lubią ze sobą konkurować. Efektem tej konkurencji jest zawsze dla użytkowników możliwość wyboru, czyjego programu chcą używać. Podobnie jest z tworzeniem animacji flash.

więcej

Zabezpieczanie stron przed nieuczciwymi klientami

Niestety zdarza się czasem, że osoby dla których wykonujemy stronę, są nieuczciwe i nie mają zamiaru nam zapłacić. Zdarza się to zazwyczaj po tym, jak wyślemy już stronę na serwer.

więcej

Tablice we Flashu (obiekt Array)

Dzięki wprowadzeniu do języka ActionScript obiektu Array (obiekt wprowadzony został we flashu 5) mamy możliwość tworzenia tablic we Flashu. Tablice są to zbiory danych (zmiennych lub obiektów) powiązane ze sobą.

więcej

Komponenty we Flashu MX

Komponenty są jednym z nowych typów narzędzi we Flashu MX. Pozwalają one na tworzenie interaktywnych elementów prezentacji, takich jak pola wyboru, rozwijane listy, przyciski itp.

więcej

Badanie poziomu wykorzystania pluginów Flash w 2003 roku

Nowa edycja programu Flash Player 7 beta pojawiła się w momencie, kiedy dziewięciu internautów na dziesięciu korzysta z poprzedniego wydania.

więcej

Kompozycja animacji

Sposób skomponowania animacji w dużym stopniu przyczynia się do efektywnego przekazania jej wiadomości. Poprawna kompozycja poprowadzi oko widza po wcześniej określonej ścieżce.

więcej

Flash i formatowanie tekstu w polach tekstowych

Panel Text Options oferuje nam kilka opcji związanych ze znacznikami HTML. We Flashu MX możesz korzystać ze znaczników HTML w polach tekstowych. We wcześniejszych wersjach Flasha nie dało się użyć więcej niż jednego znacznika dla pola tekstowego.

więcej

Biblioteka Flasha

Format SWF charakteryzuje się głównie tym, że jego animacje są małych rozmiarów, mimo zastosowania w nich czasem bardzo efektywnych elementów. Oszczędność taką daje nam głównie możliwość korzystania z biblioteki symboli Flasha.

więcej

Flash i linia czasu

Linia czasu jest właściwie podstawowym elementem każdej wersji Flasha. To dzięki niej kontrolujemy, co dzieje się w poszczególnych klatkach filmu oraz kierujemy warstwami animacji.

więcej

Problemy z czcionkami we Flashu

Flash akceptuje czcionki w formatach TrueType, Type 1 PostScript oraz czcionek oparte na mapach bitowych. Teoretycznie Flash eksportuje czcionki wraz z animacją, jednak czasem są one niewłaściwie wyświetlane w różnych systemach.

więcej
<<< poprzednia   1  2  3  4  5     następna >>>