Mapy w Polsce: Tylko Zumi blisko Google

Dawid Kulbaka, 02-06-2009 | Źródło: Własne, Megapanel PBI/Gemius, marzec 2009

Serwisy mapowe rodzimych portali, za wyjątkiem Zumi.pl firmowanego przez Onet, są daleko za czołówką jeśli chodzi o ich wykorzystanie przez polskich internautów. Do lokalizatorów Wirtualnej Polski i Interii należy zaledwie 3% całego rynku.

Badania Megapanelu pokazują, że używa 4 miliony 300 tys. polskich użytkowników internetu, co przekłada się na zasięg 26%. Z uwagi na swój interfejs mapy spod znaku G notują stosunkowo mały wskaźnik odsłon, który wynosi 12 milionów.

Reklamowany w telewizji i na łamach portalu Onet.pl lokalizator Zumi jest jedynym, który dotrzymuje kroku gigantowi z Mountain View. Zumi.pl notuje miesięcznie oglądalność na poziomie 3 milionów 250 tys. unikalnych użytkowników oraz 32 mln. odsłon.

Pomiędzy dwójką liderów, a pozostałymi witrynami jest duża przepaść. Trzeci najpopularniejszy serwis mapowy (Szukacz.pl) ma już mniej niż milion użytkowników (ponad 800 tys. real users) i zasięg na poziomie 5%. Podobne wyniki notują mapa.pf.pl i Targeo.pl.

Dopiero na 6. miejscu znajduje się lokalizator portalu Interia.pl (Map24) z zasięgiem nie przekraczającym 2% (300 tys. użytkowników). Słabe wyniki notuje także Docelu.pl wydawany przez portal Wirtualna Polska (250 tys. real users, zasięg 1,49%), którego wyprzedza jeszcze planmiasta.info - prywatny serwis oparty na ... mapach Google.

Oto całe zestawienie. W tabeli nazwa i real users

 

Ocena 2.82/5 (56.38%) (492 głosów)
  • Śledzik
TAGI: mapy   zumi  

Komentarze:



    Dodaj komentarz:


    Temat:
    Twój nick:
    Komentarz:
     

    Prosimy o kulturę wypowiedzi. Komentarze zawierające niecenzuralne zwroty, bądź obrażające inne osoby będą usuwane. Kod HTML w wypowiedziach jest niedozwolony. Wydawca nie odpowiada za treść komentarzy.