Powstaje kodeks dla freelancerów

Dawid Kulbaka, 07-04-2009 | Źródło: Rzeczpospolita

Niedługo ma się ukazać Kodeks Dobrych Praktyk Freelance, który opracowany zostanie na podstawie doświadczeń i ankiet firm związanych z rynkiem reklamy i marketingu. Kodeks ma porządkować kwestie organizacyjne pracy freelancerów.

Autorzy kodeksu chcą przede wszystkim zmienić wizerunek freelancera, który często uchodzi za „pracownika” o słabszych umiejętnościach niż ci, którzy zatrudnieni są w firmach. Oprócz walki ze stereotypami inicjatorzy kodeksu chcą "uregulować zapisami Kodeksu wzajemne obowiązki i nieformalne prawa jakie obowiązywać powinny każdą ze stron".

W tym drugim wymiarze chodzi o wypracowanie standardowych wzorów umów i zgranie szczegółów organizacyjnych takiej współpracy. Nie pominięte zostaną także kwestie formy wynagradzania czy przechodzenia praw autorskich między zamawiającym a wykonującym dane dzieło.

- Chcemy uregulować [...] charakter współpracy, e-komunikację, która staje się w tego typu usługach standardem oraz jakość wykonanej pracy – czytamy na stronach projektu.

Tymczasem autorzy projektu opublikowali wyniki ankiety kierowanej do firm współpracujących z freelancerami. Polecamy: Kodeks Dobrych Praktyk Freelance - wyniki ankiety, PDF.

Na zachętę wyniki odpowiedzi na pytanie co jest największą przeszkodą we współpracy z freelancerami:

Ocena 2.49/5 (49.86%) (288 głosów)
  • Śledzik
TAGI:  

Komentarze:



    Dodaj komentarz:


    Temat:
    Twój nick:
    Komentarz:
     

    Prosimy o kulturę wypowiedzi. Komentarze zawierające niecenzuralne zwroty, bądź obrażające inne osoby będą usuwane. Kod HTML w wypowiedziach jest niedozwolony. Wydawca nie odpowiada za treść komentarzy.