Menu
- Aktualności
- Mój startup Nowy odcinek
- Blogi ekspertów
- Projektowanie WWW
- Planowanie
- Hosting i domeny
- Organizacja i nawigacja
- Webdesign i grafika
- Warsztat - programy
- Tutoriale Photoshop
- Programowanie i tworzenie
- XHTML, HTML i CSS
- JavaScript, DOM i AJAX
- jQuery
- PHP i SQL
- Flash i ActionScript
- Dostępność i WAI
- Promowanie stron
- Pozycjonowanie
- Reklama i marketing
- Monitoring i statystyki
- Publicystyka
- Artykuły ogólne
- Społeczności
- Praca i zarabianie
- Wywiady
- Standardy sieciowe
- Zasoby
- Kursy
- Recenzje książek
- Linki
Dla webmastera
Kto i jak czyta blogi?
, 10-04-2008 | Źródło: University of California
Uniwersytet w Kalifornii opublikował rezultaty pierwszego badania nawyków czytelników blogów. Wszystkie poprzednie badania blogosfery koncentrowały się na badaniu samych bloggerów. W tym wypadku wyniki okazały się bardzo różnorodne.
Po pierwsze, czytelnicy różnią się w odpowiedziach na proste pytanie "Jaka rzecz czyni blog - blogiem?". Tradycyjnie mówi się, że jest to strona osobista, na której publikuje się notatki i opisy w określonym porządku chronologicznym (od najstarszych do najnowszych).
Jedni respondenci twierdzili na przykład, że blogiem może być tylko ten dziennik, w którym autor wchodzi w interakcje z czytelnikami, którzy zostawiają komentarze. Inni natomiast wiązali blog z określonymi parametrami technicznymi itd.
Kolejny wniosek - dla większości ankietowanych czytanie blogów nie jest sposobem odbioru cennej informacji, lecz przyzwyczajeniem i częściowo rutyną.
Po trzecie, respondenci rzadko zwracają uwagę na datę ostatniej aktualizacji bloga: dla nich ważny jest post, a nie data jego napisania. Oprócz tego czytelnicy nie przejmują się, jeżeli przegapią jakiś wpis na blogach.
W końcu wyniki pokazały także, że dobre blogi wytwarzają osobiste emocje. Czytelnicy, których "poruszyła" jakaś notatka na blogu, tracą wiele sił i energii, aby opublikować dobry jakościowo komentarz do postu.
Więcej na stronach Uniwersytetu: UCI study sheds new light on habits, roles of blog readers
Jedni respondenci twierdzili na przykład, że blogiem może być tylko ten dziennik, w którym autor wchodzi w interakcje z czytelnikami, którzy zostawiają komentarze. Inni natomiast wiązali blog z określonymi parametrami technicznymi itd.
Kolejny wniosek - dla większości ankietowanych czytanie blogów nie jest sposobem odbioru cennej informacji, lecz przyzwyczajeniem i częściowo rutyną.
Po trzecie, respondenci rzadko zwracają uwagę na datę ostatniej aktualizacji bloga: dla nich ważny jest post, a nie data jego napisania. Oprócz tego czytelnicy nie przejmują się, jeżeli przegapią jakiś wpis na blogach.
W końcu wyniki pokazały także, że dobre blogi wytwarzają osobiste emocje. Czytelnicy, których "poruszyła" jakaś notatka na blogu, tracą wiele sił i energii, aby opublikować dobry jakościowo komentarz do postu.
Więcej na stronach Uniwersytetu: UCI study sheds new light on habits, roles of blog readers
Ocena 2.49/5 (49.89%) (275 głosów)
- Śledzik
Komentarze:
Dodaj komentarz:
Najnowsze wiadomości
- Programista (nadal) pilnie poszukiwany
- Już jest nowy Firefox i pierwsze komercyjne gry sieciowe
- Aplikacja SkyCash zyskuje na popularności
- Sprawdzony hosting i domena .eu
- Stwórz aplikację w 24h i poleć do Doliny Krzemowej
- Polacy wciąż łatwym celem dla cyberprzestępców
- Inspirujący Netcamp o e-biznesie
- Nowości Heliona: książki o e-biznesie i nie tylko