Allegro.pl uderza w sprzedawców. Skąpiec.pl: sklepy do boju (aktualizacja)

Dawid Kulbaka, 10-10-2007 | Źródło: Allegro.pl, Skąpiec.pl

Najpopularniejszy polski serwis aukcyjny wprowadził do pięciu kategorii oferty sklepów dystrybuowane przez porównywarkę Ceneo.pl. Na forum rozgrzała dyskusja - wszystkie wpisy sugerują oburzenie sprzedających. Swoje trzy grosze dokłada konkurencyjna porównywarka Skąpiec.pl.

Zacznijmy od początku. W poniedziałek opublikowaliśmy artykuł Allegro.pl przestaje być aukcyjne, w którym przedstawiliśmy wyniki raportu „Struktura sprzedaży na Allegro.pl”. Wynika z niego, że 82 proc. wszystkich transakcji stanowią zakupy poprzez mechanizm Kup Teraz, czyli bez użycia tradycyjnej licytacji. Portal więc staje się bastionem sklepów z ofertami towarów.

- Ta tendencja bardzo nas cieszy. Oznacza to bowiem zielone światło dla porównywarek cen – powiedziała w wywiadzie dla Webinside.pl Monika Janiszewska z serwisu Skąpiec.pl.

- Podczas gdy platforma aukcyjna Allegro „sprzedaje” coraz mniej sprzętu elektronicznego, Skąpiec zalicza wymienione działy do najbardziej popularnych. Wygląda więc na to, że serwisy porównujące ceny uszczknęły aukcyjnemu gigantowi spory kawałek tortu – dodała Janiszewska.

- Według naszych szacunków w 2006 roku wartość transakcji dokonanych w e-sklepach za pośrednictwem Skąpiec.pl przekroczyła 100 mln zł. Wynik ten pozwolił nam uplasować się na drugim miejscu, tuż za Allegro – powiedziała rzecznik Skąpca.

Natomiast wczoraj portal Allegro.pl wprowadził oferty Ceneo.pl, które pokazują trzy najpopularniejsze produkty, które można kupić w sklepach internetowych. Całość wygląda tak:

- Mamy nadzieję, że prezentacja najpopularniejszych ofert Ceneo w tych kategoriach pozwoli kupującym szybciej dotrzeć do poszukiwanego przedmiotu i wybrać najbardziej atrakcyjną ofertę – czytamy w komunikacie Allegro.pl.

Z pewnością użytkownicy będą zadowoleni z tego rozwiązania, wszak dla nich liczy się tylko dobra cena za produkt z dobrego sklepu. Odmienne opinie mają sprzedawcy handlujący w portalu, którzy wejście Ceneo.pl na strony Allegro traktują jak atak na ich przedsiębiorczość. Zarzucają portalowi, że ten będzie w pierwszej kolejności promował produkty z Ceneo.pl, a w dalszej wyróżnione (dodatkowo płatne) oferty allegrowiczów.

- Pomysl beznadziejny. Nie wygląda to fajnie. I jest bardzo nie fair w stosunku do allegrowiczow którzy płacą duże pieniądze za wyrodnienie – napisał na forum Allegro jeden z użytkowników portalu.

- Dziwię się, jak można w tak krótkim czasie wymyślić tyle niepotrzebnych a wręcz przeszkadzających "ulepszeń". Allegro szykuje się chyba do konkurowania z naszym rządem. W tej chwili idą łeb w łeb z ilością bzdetnych pomysłów – dodał Tabi2000, Super Sprzedawca Allegro.pl.

Przedstawicieli Skąpiec.pl nie dziwi fakt wzajemnej promocji Allegro i Ceneo.

- Sama forma jest co najmniej zastanawiająca. Allegrowicze są rozczarowani i mają rację. Wygląda na to, że Allegro strzeliło gola do… własnej bramki – podsumowuje Monika Janiszewska.

Wypowiedź przedstawicieli Allegro.pl.

Patryk Tryzubiak, Allegro.pl:Wprowadzone przez nas zmiany mają na celu zwiększenie atrakcyjności Allegro.pl jako platformy handlowej. W tej chwili testujemy to rozwiązanie. Chcemy by Allegro było miejscem kojarzącym się z wygodnymi i udanymi zakupami.
Zależy nam na ciągłym przyciąganiu kupujących.

W ten sposób zwiększamy szansę Sprzedających na znalezienie klienta.
Ocena 2.75/5 (55.01%) (385 głosów)
  • Śledzik
TAGI:  

Komentarze:



    Dodaj komentarz:


    Temat:
    Twój nick:
    Komentarz:
     

    Prosimy o kulturę wypowiedzi. Komentarze zawierające niecenzuralne zwroty, bądź obrażające inne osoby będą usuwane. Kod HTML w wypowiedziach jest niedozwolony. Wydawca nie odpowiada za treść komentarzy.