Przełamane konwencje w prasie on-line?

Dawid Kulbaka, 07-11-2006 | Źródło: K2, mediarun, własne

K2 zakończył jedno z największych w swojej historii zleceń doradczych, polegające na zaprojektowaniu nowego serwisu gazetawyborcza.pl. - Rewolucyjność serwisu wypływa ze zmiany strategii wydawcy wobec internetu - mówią twórcy serwisu. Nowy serwis jest skierowany do czytelników, którzy chcą czytać „Gazetę Wyborczą” za pomocą sieci.

Szereg nowych internetowych funkcjonalności pozwala na sprzedaż wydania on-line jako oddzielnego produktu. Tym samym, opracowana przez K2 i Agorę e-strategia, pozwoliła przekształcić szanse związane z nowym medium w przewagę konkurencyjną.

Projekt składał się z fazy badawczej, analitycznej, projektowania usability oraz designu i trwał blisko trzy miesiące. W fazie projektowania oddelegowany zespół K2 pracował w siedzibie Agory.

Zbudowany od początku serwis www.gazetawyborcza.pl zawiera część treści z papierowego wydania gazety oraz materiały przygotowywane specjalnie do internetu, blogi komentatorów „Wyborczej”, archiwum i inne atrakcje.

- Serwis jest już dostępny online i spotkał się z niezwykle pochlebnymi opiniami samych użytkowników - czytamy w komunikacie prasowym K2. Zostały one zebrane podczas internetowej sondy.

Na temat nowego e-wydania Gazety Wyborczej wypowiedzieli się również przedstawiciele branży interaktywnej.

Marcin Macionczyk, dyrektor kreatywny OS3 multimedia
- Zarówno kolorystyka, krój czcionki, układ, jak i rozmieszczenie informacji powodują wrażenie profesjonalizmu, dojrzałości, wysokiej jakości i poważnego charakteru podawanych informacji. Dobrze wyeksponowany został news dnia. Czytelność i przejrzystość prezentowanych treści gwarantują duże, odpowiednio widoczne nagłówki oraz dobrane z wyczuciem natężenie koloru tekstów i odpowiednia ilość przestrzeni pomiędzy poszczególnymi blokami tekstowymi.

Piotr Krauze, new business manager HYPERmedia (ISOBAR)
- (...) na tle serwisów konkurencyjnych (przede wszystkim witryn innych dzienników), nowy layout to bardzo udany krok na przód. Na dzień dzisiejszy nowa strona Gazety będzie benchmarkiem dla innych.

Szukaliśmy krytyków, którzy zechcą wytknąć błędy w nowej wersji strony.

Jakub Filipowski z Yashke.com powiedział:
- W przeciwieństwie do nowej wersji Gazeta.pl - podoba mi się. Widać inspirację nytimes.com - nie jest to jednak wadą nowej witryny GW. Jedyne, co bym zmienił to wyróżnił bardziej wyszukiwarkę, oraz usystematyzował odrobinę typografię. Poza tym jest naprawdę nieźle.

www.gazetawyborcza.pl
Ocena 2.55/5 (51.02%) (167 głosów)
  • Śledzik
TAGI:  

Komentarze:



    Dodaj komentarz:


    Temat:
    Twój nick:
    Komentarz:
     

    Prosimy o kulturę wypowiedzi. Komentarze zawierające niecenzuralne zwroty, bądź obrażające inne osoby będą usuwane. Kod HTML w wypowiedziach jest niedozwolony. Wydawca nie odpowiada za treść komentarzy.