Tydzień z Internetem 2013 w Polsce

Jacek Pluta, 19-03-2013 | Źródło: Informacja prasowa

Ruszyła ogólnoeuropejska kampania „Tydzień z Internetem 2013”, w której w poprzednich dwóch edycjach wzięło udział już ponad 15 tysięcy uczestników w Polsce, a w całej Europie aż 250 tysięcy!

Uczestnictwo w spotkaniach, seminariach oraz konkursach organizowanych z tej okazji pozwoli ludziom na całym świecie poznać możliwości jakie daje Internet. Akcja potrwa do 24 marca 2013 roku. Jednym z głównych partnerów tegorocznej edycji kampanii w Polsce jest firma Microsoft.

 
W ramach kampanii „Tydzień z Internetem” w dniach 18 – 24 marca odbędzie się cykl spotkań w 400 placówkach obejmujących biblioteki, szkoły, domy kultury, pracownie komputerowe i w inne instytucje oferujące publiczny dostęp do Internetu na terenie całej Polski.
 
Uczestnicy spotkań, seminariów i akcji specjalnych będą zachęcani do poznawania możliwości, jakie daje Internet, a także udziału w konkursach. W organizację spotkań zaangażowały się liczne stowarzyszenia i instytucje publiczne, jak również wolontariusze. Spotkania, podczas których uczestnicy będą rejestrować swój udział korzystając z internetowego licznika, zorganizowane zostaną według 8 różnych scenariuszy przygotowanych przez koordynatorów kampanii. Opisy scenariuszy można znaleźć na stronie organizatora: http://www.biblioteki.org/pl/tydzien_z_internetem_2013
 
„Tydzień z Internetem” to inicjatywa szczególna. Jej kluczowym elementem są liczne spotkania organizowane w ramach kampanii w całej Polsce, od małych miasteczek po duże miasta. Spotkania te inspirują i motywują ludzi do korzystania z Internetu, pokazują, co ciekawego i wartościowego można w sieci znaleźć. Odpowiadają tym samym na największe wyzwanie – brak potrzeby korzystania z Internetu, będący od lat największą barierą w używaniu z nowoczesnych technologii. „Tydzień z Internetem” wyróżnia także jego powszechność – w kampanię włączają się bardzo różne instytucje: od bibliotek, poprzez szkoły, pracownie komputerowe, stowarzyszenia, na urzędach pracy kończąc. Jest to możliwe dzięki zaangażowaniu w akcję licznych partnerów z wielu środowisk, w tym sektora biznesowego - w postaci wsparcia ze strony firm Microsoft i UPC, a także pomocy wolontariuszy Orange Polska w realizacji zajęć odbywających się w ramach kampanii. To właśnie dzięki partnerom „Tydzień z Internetem” z każdym rokiem odbywa się z coraz większym rozmachem.” – powiedział Rafał Kramza, Prezes Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego.
 
Częścią kampanii Tydzień z Internetem 2013 jest konkurs „Odkrycia – Przeżycia”. Zadanie konkursowe dla uczestników spotkań polega na wypełnieniu formularza online, w tym na dokończeniu trzech zdań: „Najbardziej zaskoczyło mnie...”, „Teraz już wiem, że...”, „Internet dla mnie to...”. Na zwycięzców czekają atrakcyjne nagrody, przekazane przez Microsoft, Orange Polska oraz UPC Polska. 
Ocena 2.53/5 (50.53%) (226 głosów)
  • Śledzik
TAGI:  

Komentarze:



    Dodaj komentarz:


    Temat:
    Twój nick:
    Komentarz:
     

    Prosimy o kulturę wypowiedzi. Komentarze zawierające niecenzuralne zwroty, bądź obrażające inne osoby będą usuwane. Kod HTML w wypowiedziach jest niedozwolony. Wydawca nie odpowiada za treść komentarzy.