Google wprowadza nowości do Analytics

Pawel Cebula, 05-06-2012 | Źródło: Google

System statystyk Google Analytics jest powszechnie uznawany za jedno z najlepszych darmowych narzędzi, pozwalających na zaawansowaną analizę ruchu na stronie internetowej. Koncern z Mountain View wprowadził kolejne nowości, które pozwalają na sprawdzenie, jaka część serwisu jest widoczna dla użytkowników różnych urządzeń.

Coraz większa część ruchu jest generowana za pośrednictwem urządzeń mobilnych, które bardzo poważnie różnią się między sobą wielkością ekranu i rozdzielczością - rozpiętość między urządzeniami jest bardzo duża, a to oznacza pewne utrudnienia dla twórców stron internetowych, którzy muszą dostosować sposób prezentowania treści do tabletów i smartfonów.
 
Niedawno rozpoczął się proces wdrażania nowej funkcji, która umożliwia dokładną analizę tego, jak dużą część strony internetową widzą użytkownicy, korzystając ze swoich urządzeń. W ten sposób, użytkownik Google Analytics ma możliwość sprawdzenia, które fragmenty strony (a co za tym idzie treść) jest najczęściej wyświetlana, a która najrzadziej.
 
Wszystkie dane są analizowane na podstawie charakterystyki urządzeń osób odwiedzających serwis. Google podkreśla, że dość tradycyjnie funkcja ta ma być dostępna dla wszystkich użytkowników w przeciągu kilku tygodni.
Ocena 2.62/5 (52.49%) (181 głosów)
  • Śledzik

Komentarze:



    Dodaj komentarz:


    Temat:
    Twój nick:
    Komentarz:
     

    Prosimy o kulturę wypowiedzi. Komentarze zawierające niecenzuralne zwroty, bądź obrażające inne osoby będą usuwane. Kod HTML w wypowiedziach jest niedozwolony. Wydawca nie odpowiada za treść komentarzy.