Chrome dobry dla konkurencji

Pawel Cebula, 11-01-2012 | Źródło: PocketLint

Ostatnie kilkanaście miesięcy upłynęło pod znakiem wzmacniania się pozycji przeglądarki Chrome na rynku. Długofalowo najwięcej do stracenia mi Microsoft i zdaniem wielu analityków, zmiana pozycji lidera może nastąpić jeszcze w tym roku. Microsoft jest jednak dobrej myśli.

Przed premierą Chrome na rynku przeglądarek internetowych liczyły się przede wszystkim dwie przeglądarki - Firefox i Internet Explorer. Ta ostatnia była najczęściej wykorzystywana przez zwykłych użytkowników, którzy nie wiedzieli o alternatywach lub po prostu nie dostrzegali powodu do zmiany. Firefoksa z kolei używali bardziej świadomi i wymagający użytkownicy.
 
Sytuacja zmieniła się za sprawą Chrome. Microsoft stanął przed poważnym wyzwaniem, jakim jest obrona pozycji lidera w rankingu przeglądarek. Gabby Hegerty, lider Internet Explorera w Wielkiej Brytanii, przyznaje, że zadanie stojące przed Microsoftem jest znacznie trudniejsze niż w przypadku Google, które ma wiele sposobów na przyciągnięcie nowych użytkowników, rozczarowanych dotychczasową przeglądarką.
 
Gabby Hegerty wspomina również o zgubnym uczuciu zadowolenia, z którym Microsoft miał do tej pory do czynienia. Pojawienie się zdrowej konkurencji pod postacią Chrome sprawia, że większość producentów przeglądarek stara się udoskonalać swoje aplikacje, zwiększając szanse na zatrzymanie obecnych i przyciągnięcie nowych użytkowników.
Ocena 2.6/5 (52.04%) (284 głosów)
  • Śledzik
TAGI: microsoft   google   chrome   firefox  

Komentarze:



    Dodaj komentarz:


    Temat:
    Twój nick:
    Komentarz:
     

    Prosimy o kulturę wypowiedzi. Komentarze zawierające niecenzuralne zwroty, bądź obrażające inne osoby będą usuwane. Kod HTML w wypowiedziach jest niedozwolony. Wydawca nie odpowiada za treść komentarzy.