Coraz więcej spamu na Twitterze i Facebooku

Pawel Cebula, 05-01-2012 | Źródło: WebProNews

Początkowo spam najszybciej rozprzestrzeniał się za pośrednictwem poczty elektronicznej, jednak bardzo dynamiczny wzrost znaczenia serwisów społecznościowych stwarza idealne warunki, pozwalające na dotarcie do rzeszy odbiorców.

Spamerzy coraz chętniej korzystają z serwisów społecznościowych, docierając do milionów użytkowników. W ten sposób rezygnują oni z dotychczasowych metod rozsyłania niechcianych wiadomości, które nie zawsze docierały do odbiorcy, będąc przechwytywane np. przez mechanizmu filtrujące tego typu korespondencję.
 
W przypadku serwisów takich jak Twitter, czy Facebook nie ma zbyt wielu rozbudowanych i funkcjonalnych rozwiązań, które umożliwiają walkę z niechcianymi wiadomościami. Wychwycenie użytkowników, którzy zajmują się masowym rozsyłaniem wiadomości nie jest proste, co stwarza dogodną okazję dla spamerów.
 
Przedstawiciele Twittera poinformowali, że zaledwie 1,5 procenta wszystkich wiadomości rozsyłanych w tym serwisie w ciągu 2010 roku można określić mianem spamu. W przypadku Facebook co 25 wiadomość, którą dzielą się użytkownicy można określić mianem spamu.
 
Z miesiąca na miesiąc liczba niepożądanych treści, jakie są publikowane w ramach tych serwisów rośnie, co niekorzystnie wpływa na wizerunek, zniechęcając użytkowników do korzystania. W obu serwisach są specjalne zespoły, które zajmują się projektowaniem rozwiązań do walki ze spamem.
Ocena 2.68/5 (53.54%) (189 głosów)
  • Śledzik
TAGI: facebook   twitter   spam  

Komentarze:



    Dodaj komentarz:


    Temat:
    Twój nick:
    Komentarz:
     

    Prosimy o kulturę wypowiedzi. Komentarze zawierające niecenzuralne zwroty, bądź obrażające inne osoby będą usuwane. Kod HTML w wypowiedziach jest niedozwolony. Wydawca nie odpowiada za treść komentarzy.