Gmail dopasuje reklamy

Pawel Cebula, 31-03-2011 | Źródło: TechCrunch

Reklamy pojawiające się w usłudze Gmail nie należą do nadmiernie uciążliwych. Google pracuje aktualnie nad wprowadzeniem nowego systemu doboru reklam, który wkrótce zadebiutuje w Gmailu.

Celem nowego systemu jest znacznie lepsze i bardziej precyzyjne dobranie treści pojawiających się w reklamach, tak aby trafiały w zainteresowania użytkownika. Pozyskanie takich informacji nie jest proste. Nowy mechanizm wykorzysta do tego celu zawartość skrzynki odbiorczej i na podstawie zebranych informacji dopasuje reklamy.



Google przewidziało możliwość rezygnacji z tego systemu - można spodziewać się, że część osób zdecyduje się na skorzystanie z niej, licząc na to, że Google przestanie analizować korespondencję. Użytkownicy teoretycznie nie powinni mieć powodów do obawy odnośnie prywatności koreposndencji.

Decyzja o zastosowaniu takiego systemu zapadła z prostego powodu - Google musi zwiększyć skuteczność reklam. Dostosowanie reklam do profilu użytkownika jest znacznie lepszym rozwiązaniem, niż wprowadzenie znacznie bardziej inwazyjnych reklam, do których będzie dużo ciężej się przyzwyczaić.

Ocena 2.56/5 (51.17%) (317 głosów)
  • Śledzik
TAGI: gmail   inbox   google   reklamy  

Komentarze:



    Dodaj komentarz:


    Temat:
    Twój nick:
    Komentarz:
     

    Prosimy o kulturę wypowiedzi. Komentarze zawierające niecenzuralne zwroty, bądź obrażające inne osoby będą usuwane. Kod HTML w wypowiedziach jest niedozwolony. Wydawca nie odpowiada za treść komentarzy.