Zakupy grupowe: W Polsce działa 26 serwisów z ofertami!

Dawid Kulbaka, 09-03-2011 | Źródło: GoDealla

Dziesiątki portali, setki nowych rabatów dziennie, tysiące kupionych bonów - internauci pokochali grupowe zakupy.

Prawie 2500 (!) rabatów z min. 50% zniżką miesięcznie – tyle ofert łącznie dodają wszystkie serwisy zakupów grupowych. W Polsce działa ich już 26 i będą kolejne. Użytkownicy „atakowani” są 100 nowymi ofertami każdego dnia. Nie wszystkie są warte naszej uwagi. A i z pewnością część seriwsów nie przetrwa więcej niż kilka miesięcy. 
 
Serwisy typu Groupon, Gruper, Citeam, FastDeal, MyDeal, Cuppon itp. są dobrze znane szerszej grupie użytkowników. Każdy z  niech oferuje usługę zapisania się do newslettera, za pomocą której informuje o nowych promocjach.  W ten sposób portale budują stałą bazę odbiorców, do których wysyłany jest  codzienny mailing ofert. Problem pojawia się kiedy użytkownik zapisał się do kilku portali jednocześnie. 
 
Dla przeciętnego użytkownika przeglądanie i wybranie najciekawszych promocji jest coraz trudniejsze i bardziej czasochłonne i dlatego powstają agregatory ofert, jak na przykład GoDealla czy Frupi.pl, które wysyłą wszystkie okazje z wybranego miasta i kategorii w jednym emailu.
 
- Baza użytkowników zapisanych do newslettera GoDealla to na razie kilka tysięcy osób zainteresowanych lokalnymi promocjami, ale spodziewamy się, że ta liczba będzie stale wzrastać - mówią wydawcy witryny.

Najciekawsze fakty ze statystyk GoDealla:

  • Codziennie w całej Polsce dodawanych jest łącznie prawie 100 nowych kuponów
  • Najwięcej ofert dodają:
  1. Groupon (1649 w lutym),
  2. Gruper (498 w lutym)
  3. FastDeal (156 w ubiegłym miesiącu, chociaż w grudniu aż 450)
  • Nowy portal Citeam (od Allegro) dodał 35 ofert w ciągu kilkunastu dni swojej działalności
  • Liczba dodawanych ofert Groupon’a rośnie z miesiąca na miesiąc (jeszcze w listopadzie dostępne były 743 oferty, 864 w grudniu, 1182 w styczniu i 1649 w ubiegłym miesiącu)
  • GoDealla grupuje i kategoryzuje prawie 2500 ofert miesięcznie. 
  • Najwięcej ofert pojawia się w:
  1. Warszawie
  2. Krakówie
  3. Trójmieście
  4. Poznaniu
Ocena 2.59/5 (51.89%) (323 głosów)
  • Śledzik

Komentarze:

  • Portal
    Dodał: bolo data: 2011-03-09
    Frupi się ciekawie zapowiada..

  • Dodał: Gość data: 2011-03-15
    wole http://www.ofertypromocje.pl nie ma przesady w promocjach realne stawki a jak mam płacić 50 % cena ale jednocześnie otrzymywać jakość usługi produktu wartą 10% dziękuje nie nabieram się

  • Dodał: Gość data: 2011-03-18
    Ja korzystam z DealPeck.com - w jednym miejscu mam różnorodne oferty z wielu miast. Oprócz usług także produkty- polecam!

  • Dodał: Gość data: 2011-04-21
    a ja z www.ofertozgarniacz.pl . Luźna stronka, prosta i przyjemna w obsłudze
  • Rafał
    Dodał: Gość data: 2011-05-25
    A widzieliście http://dealonline.pl o http://okaziek.pl ? Im więcej takich serwisów tym więcej przecen firm... Więc będziemy kupować taniej.
    A gdzie widziałeś ofertę 90% taniej???
    To oferty do 90% taniej a nie 90% taniej... Nie przegapiaj słowa DO:) Ale są czasem oferty 90% np kupon rabatowy 10 zł zamiast 100 zł na wykorzystanie do zakupu jakiejść np wycieczki. Więc nie rozumiem dlaczego to jakieś oszustwo. Kupujesz wycieczkę za 1500 zł i płacisz 1400 + 10 zł za Kupon. Więc jakie tu jest oszustwo. Trzeba wiedzieć co się czyta i jakie sa warunki... Tak czy tak, korzystam z wszystkich zakupów grupowych i wyłapuje najlepsze oferty, polecam innym bo warto nie przepłacać:D
  • sit
    Dodał: Gość data: 2011-06-10
    Interes na zakupach grupowych moga zrobić wszystkie 3 strony pod warunkiem, że wszyscy są świadomi tego w co sie pakują: usługodawca rozumie mechanizm - pragnie przyciągnąć klientów, portal - przedstawia wszystkie warunki otwarcie zarówno dla klienta, jak i usługodawcy, wreszcie klient - kupuje voucher znając wszystkie warunki. Taki układ rzeczywiście tworzy wartość dodaną. Niestety nie wszystkie portale rozumieja te zależności. Dobrym wzorem do nasladowaniajest fastdeal.pl - stosuje live shopping - nie czeka się na zebranie odpowiedniej liczby osób, osoby nieświadome takiego obowiązku na innych portalach często nie mogą skorzystać z oferty z tego błachego powodu:(

  • Dodał: Gość data: 2011-06-15
    Najważniejsze, że jest konkurencja na rynku - to rozwija każdy rynek i pozwala na popularyzację tej metody reklamy. Nowe sposoby sprzedaży -wspomniany system sprzedaży - live shopping fastdeal.pl, czy nowe uslugi groupona - to jest dobry kierunek!


Dodaj komentarz:


Temat:
Twój nick:
Komentarz:
 

Prosimy o kulturę wypowiedzi. Komentarze zawierające niecenzuralne zwroty, bądź obrażające inne osoby będą usuwane. Kod HTML w wypowiedziach jest niedozwolony. Wydawca nie odpowiada za treść komentarzy.