Klienci banku PKO BP odporni na phishing

Dawid Kulbaka, 20-01-2010 | Źródło: Sophos

Hakerzy, którzy wysłali e-mail nakłaniający użytkowników do zalogowania się na fałszywej stronie banku i podania "brakujących danych" mogą czuć się zawiedzeni. że

Po pierwsze sprawcy będą ścigani przez policję, a po drugie okazało się, ze prawdopodobnie żaden z klientów banku nie nabrał się na fałszywy list. 
 
Treść maila wygląda na nieudolne tłumaczenie, najpewniej przeprowadzone przez automatyczny translator:
 
"Szanowni Klienci,
Z naszych danych wynika, ze w Internecie sesji zostalo zablokowane z powodu
nastepujacych powodów.
1. Zaloguj sie na próbach z nieprawidlowych informacji.
2. Niekompletne lub brakujacych danych dla tego konta PKO Bank Polski online.
Apelujemy takze do przywrócenia PKO Bank Polski online koncie natychmiast
w celu unikniecia ostatecznego zamkniecia konta.
Kliknij ponizszy link, aby przywrócic PKO Bank Polski online."
 
- Nasz departament bezpieczeństwa podjął działania w tej sprawie i współpracuje z policją w celu wykrycia sprawców. Umieściliśmy też informację ostrzegawczą na naszej stronie. Przypominamy klientom, żeby nie udostępniać w internecie swoich danych. PKO BP nigdy nie wysyła e-maili z prośbą o podanie danych. Nigdy byśmy też nie poprosili o kod PIN. Stąd wiadomo, że to próba wyłudzenia danych. Na szczęście nie mamy informacji, żeby któryś klient dał się nabrać – powiedział Marek Kłuciński, rzecznik PKO BP.
 
Kłuciński przypominał też, że na prawdziwej stronie Banku zawsze widnieje komunikat o zasadach bezpieczeństwa, którego nie znajdziemy na sfałszowanej stronie.

 

Ocena 2.41/5 (48.26%) (167 głosów)
  • Śledzik
TAGI: phishing   pko   bezpieczenstwo  

Komentarze:



    Dodaj komentarz:


    Temat:
    Twój nick:
    Komentarz:
     

    Prosimy o kulturę wypowiedzi. Komentarze zawierające niecenzuralne zwroty, bądź obrażające inne osoby będą usuwane. Kod HTML w wypowiedziach jest niedozwolony. Wydawca nie odpowiada za treść komentarzy.