Mobilny Bing i walka Microsoftu o chiński rynek

Grzegorz Komsta, 15-10-2009 | Źródło: Yahoo / IDG.com / Nielsen

Microsoft robi kolejny krok w rozwoju swojej nowej wyszukiwarki. Bing wchodzi na chiński rynek wyszukiwarek mobilnych, czyli przeznaczonych dla urządzeń przenośnych. Potencjał tego kraju jest ogromny, więc nie dziwi fakt, że firma chce walczyć o tamtejszy rynek z Google i Baidu.

Bing

 

Bing, jako wyszukiwarka dla tradycyjnych platform, jest już dostępna w tym kraju, jednak nie odniosła tam w ogóle sukcesu. Co innego w Stanach Zjednoczonych, gdzie od wejścia na rynek udało się jej zdobyć dla siebie ok. 9% rynku wyszukiwarek. W Chinach sytuacja jest o wiele trudniejsza, bo rynek zdominowany jest przez lokalnego gracza Baidu oraz Google. Razem te dwie firmy mają 95% rynku, więc dla produktu Microsoftu nie zostaje zbyt wiele miejsca. Bing będzie musiał zdecydowanie walczyć o swoje miejsce w tym kraju, a przede wszystkim Microsoft musi w jakiś sposób przekonać do siebie internautów.

 

Mobilna wersja Binga, będzie koncentrować się na usługach lokalnych, czyli wyszukiwaniu restauracji, różnych obiektów oraz dostarczaniu map, a także prognozy pogody dla regionu.

Ocena 2.54/5 (50.83%) (264 głosów)
  • Śledzik
TAGI: mobile   wyszukiwarka   chiny   microsft   bing  

Komentarze:



    Dodaj komentarz:


    Temat:
    Twój nick:
    Komentarz:
     

    Prosimy o kulturę wypowiedzi. Komentarze zawierające niecenzuralne zwroty, bądź obrażające inne osoby będą usuwane. Kod HTML w wypowiedziach jest niedozwolony. Wydawca nie odpowiada za treść komentarzy.