Wirtualny krysys w branży e-commerce

Dawid Kulbaka, 11-09-2009 | Źródło: IAI-Shop

Pierwszy kwartał tego roku był bardzo udany dla sklepów internetowych. Mimo postępującego spowolnienia gospodarczego Polacy w sieci kupowali coraz więcej. Drugi kwartał przyniósł lekkie spowolnienie, ale i tak był lepszy niż w 2008 roku.

Dla 70 proc. sklepów działających na platformie IAI-Shop ten okres był lepszy niż analogiczny czas rok temu, choć widać wyraźnie, że wartość przychodów malała wraz z upływem czasu i postępującego kryzysu gospodarczego.

Najważniejsze fakty z badania

- w pierwszym półroczu 2009 roku średnia wartość zamówienia wyniosła 228,76 złotych;

- pierwszy kwartał tego roku okazał się o 58 proc. lepszy w 2008 roku;

- tylko 27 proc. badanych firm odnotowało lepsze wyniki w drugim kwartale 2009 roku niż w pierwszym;

- w pierwszym półroczu przychody badanych sklepów internetowych były o 32 proc. wyższe niż w analogicznym okresie 2008 roku;

- połowa sklepów internetowych w pierwszym półroczu 2009 roku wygenerowała przychody na poziomie 163543,61 złotych wobec 106228,25 złotych w 2008 roku;

- badane sklepy w pierwszym półroczu 2009 roku zrealizowały 14% zamówień więcej niż w analogicznym okresie 2008 roku;

- dla całego pierwszego półrocza 2008 roku średnia wartość zamówienia wynosiła 195,67 złotych, a w 2009 roku 206,01, co oznacza wzrost o 15,5 proc.;

- od pierwszego kwartału 2008 roku do drugiego kwartału 2009 asortyment wzrósł o 64 proc.;

- widać spowolnienie, jednak nie można mówić o kryzysie lub recesji;

- największą niewiadomą jest to jak zachowa się rynek aukcji po okresie spowolnienia.

 

Pełny raport dostępny w wersji PDF.

Ocena 2.56/5 (51.16%) (405 głosów)
  • Śledzik
TAGI: iai   sklepy   kryzys  

Komentarze:

  • Niestety
    Dodał: Tomasz Z. data: 2009-09-11
    Nie jest tak różowo. W naszym sklepie internetowym obroty spadły o 32%, a ruch jest taki sam, jak przed rokiem. Także takie rapoty nie oddają całej prawdy..
  • No cóż...
    Dodał: medianavigator24.pl data: 2009-09-12
    ... takie czasy. Jak się ma stały budżet na promocje i kampanie mimo "kryzysu", to można spokojnie spać i czasami podrapać się po tyłku ;)
    W moim sklepie http://www.medianavigator24.pl/ jak i większości sklepów na polskim rynku, też pająki porobiły sobie pajęczynki i łapią sobie zainteresowane muszki...

    takie czasy...


Dodaj komentarz:


Temat:
Twój nick:
Komentarz:
 

Prosimy o kulturę wypowiedzi. Komentarze zawierające niecenzuralne zwroty, bądź obrażające inne osoby będą usuwane. Kod HTML w wypowiedziach jest niedozwolony. Wydawca nie odpowiada za treść komentarzy.