Branży SEO kryzys nie straszny

Dawid Kulbaka, 26-03-2009 | Źródło: Praktycy.com

Praktycy SEO nie obawiają się kryzysu. Polski rynek, warty w 2008r. ok. 270 mln. zł powinien wzrosnąć w 2009r. o kolejne 50%. Mimo zapowiadanych przez firmy cięć budżetów reklamowych, agencje zajmujące się tą działalnością mają się dobrze.

Według badań Jupiter Research z lutego tego roku (próba 5000 użytkowników) internauci częściej wybierają wyniki wyszukiwania oparte na tzw. organicznym pozycjonowaniu stron niż linki sponsorowane, ponieważ uważają je za bardziej trafne.

Większa świadomość korzyści z zastosowania marketingu internetowego przekłada się na większe wydatki na tą formę promocji. W Polsce prognozuje się wzrost wartości rynku o 50% w 2009r. do poziomu 275 mln zł. Ten kierunek rozwoju widoczny jest także w innych krajach.

Według prognoz Jupiter Research do 2013r. wydatki na marketing w wyszukiwarkach w USA wzrosną prawie dwukrotnie do poziomu 23 mld dolarów. Według przewidywań będzie to najszybciej rozwijający się sektor marketingu internetowego.

Na pozycjonowanie Amerykanie wydadzą 3,8 mld dolarów, czyli dwa i pół razy więcej niż obecnie. Budżet na linki sponsorowane wzrośnie dwukrotnie i wyniesie prawie 15 mld dolarów.

Wzrost wydatków potwierdza również SEMPO, organizacja skupiająca firmy zajmujące się marketingiem w wyszukiwarkach, podając, że ponad jedna czwarta amerykańskich przedsiębiorstw przenosi fundusze z prasowych budżetów reklamowych na marketing w wyszukiwarkach.

Ocena 2.73/5 (54.53%) (318 głosów)
  • Śledzik
TAGI: seo   kryzys  

Komentarze:



    Dodaj komentarz:


    Temat:
    Twój nick:
    Komentarz:
     

    Prosimy o kulturę wypowiedzi. Komentarze zawierające niecenzuralne zwroty, bądź obrażające inne osoby będą usuwane. Kod HTML w wypowiedziach jest niedozwolony. Wydawca nie odpowiada za treść komentarzy.