Webinside.pl

Siedmioróg.pl aspirujący do miana polskiego Amazon.com. Na czym polega sekret?

Justyna Skorupska, 2011-01-27 17:55:36 |

Przełomowa wiadomość dla przyjaciół książek! Mamy w Polsce księgarnię internetową z intuicyjnym wyszukiwaniem produktów i możliwościami nawigacyjnymi na poziomie Amazon.com! Zastosowana, unikalna technologia wyszukiwawczo-nawigacyjna uwzględnia najczęstsze przyczyny, z powodu których użytkownicy odwiedzający e-sklepy, nie znajdują tego czego szukają.

Siedmioróg.pl postawił sobie za cel satysfakcję czytelnika/użytkownika korzystającego z księgarni internetowej. Użytkownik może liczyć na: jedną z najlepszych wyszukiwarek na świecie, rozumiejącą zapytania wpisane z błędami, niezależnie od języka i doskonałą obsługę klienta oraz bogaty asortyment książek nowych i używanych.

 

Dzięki wprowadzonym zmianom użytkownicy mają możliwość w intuicyjny sposób dotrzeć do poszukiwanych produktów.  Znajdują odpowiednią dla siebie ofertę, co sprawia, że zakupy stają się dla nich przyjemnością.

 

 42% sprzedawców online* oferuje lub planuje udostępnić intuicyjne opcje wyszukiwania i nawigacji w ramach procesu bezpośredniego wsparcia obsługi klienta.

 

Nie jest dla nikogo zaskakującym fakt, że firmy rozwijając sprzedaż inwestują w eCommerce. Przewagę konkurencyjną najczęściej uzyskuje się dzięki inwestycjom w nowoczesne technologie celem włączenia inteligentnego wyszukiwania i nawigacji w e-sklepie**. Droga użytkownika do produktu musi być łatwa, dostosowana do doświadczenia użytkownika. Klientami e-sklepów są przecież użytkownicy w różnym wieku, z różnym podejściem do poszukiwania produktów. Dlatego do istniejącej strategii online dodaje się optymalizację strategii eCommerce celem wzrostu przychodów firmy oraz redukcji kosztów bez wysokonakładowych inwestycji.

 

 Jednym z ważniejszych czynników, jakie zdecydowały o uruchomieniu rozwiązania wyszukiwawczo-nawigacyjnego w Siedmiorog.pl była możliwość użycia funkcjonalności typu Suggest, która podpowiada dokładnie wyselekcjonowane produkty i kategorie już na początku drogi użytkownika. Dodatkowo Suggest uczy się od użytkowników, optymalizując jakościowo podpowiedzi. Dlatego pokazywane propozycje są tak trafne.

 

Moduł sugestii musi zapewniać czas odpowiedzi równy kilka tysięcznych sekundy, mimo, że każdy znak wpisany przez użytkownika to oddzielne i niezależne zapytanie skierowane do silnika wyszukiwania. Dłuższy czas wyszukiwania byłby po prostu nie do przyjęcia z użytkowego punktu widzenia.

 

Wartość rynku eCommerce w Polsce w 2010 to według prognoz Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego, około 15,5 miliarda złotych, oznacza to wzrost o 2 miliardy złotych w porównaniu z poprzednim rokiem.***

 

 

 * źródło danych: Forrester Research, "Retailers Plan to Expand Online Customer Service Channels in 2010" as cited by Internet Retailer, March 31, 2010

 

** źródło danych : Optimizing the Ecommerce Experience: Trends for 2011, eMarketer, October 2010

*** źródło danych: „Raport E-commerce“, interaktywnie.com (listopad 2010)

wróć