Niestety rynek reklamy internetowej nie jest jeszcze w polsce dobrze rozwiniety (chociaz na szczescie sytuacja z roku na rok szybko sie poprawia)
Jest to tez napewno wynik slabo rozwinietej informacji o internautach jako o konsumentach, potencjalnych klientach - chodzi mi tu o mały zasięg badań takich jak "Prawdziwy profil".
Kiedy juz rozwinie sie taka informacja nie bedzie istotne o jakiej tematyce serwis odwiedzamy bo strona ktora bedziemy odwiedzac, za posrednictwem sieci reklamowych, majacych dostep do takiej bazy informacji, bedzie wiedziala co lubimy ile zarabiamy itd. => bedzie dostosowywala reklame do nas i naszych mozliwosci finansowych.
Wyzszosc portali nad sieciami reklamowym polega na tym ze portale majac nasze IP maja w miare dokladna informacje o nas jako konsumentach ktora uzyskuja miedzy innymi przy zakladaniu skrzynek czy poprzez statystykę serwisow portalu ktore odwiedzamy.
Natomiast sieci reklamowe maja tylko szczatkowe informacje na nasz temat, bo ilu z Was bralo udzial w badaniu prawdziwy profil ? Oczywiscie moga tez prowadzic statystyki polegajace na badaniu ktore serwisy sa przez nas najczesciej odwiedzane co daje jakies pojecie o zainteresowaniach
Dlatego ciezko im jest jeszcze zaproponowac kampanie jakosciowa ktora jest tansza i podobno skuteczniejsza od ilosciowej => w sieciach reklamowych moga reklamowac sie tylko bogaci ktorych stac na kampanie ilosciowa.
Dlatego wlasnie praktycznie w ~80% widzimy reklamy firm z ogromnym funduszem reklamowym takich jak operatorzy banki itd.
Rozwiazaniem tego problemu jest wykorzystanie rejestracji i wypelnienia ankiety do zebrania takich informacji jako warunku korzystania z zawartosci strony. Tylko ze rozwiazanie takie jest o tyle klopotliwe ze jesli taki system rozwina by sie masowo to udreka byloby wypelnianie ankiet za kazdym razem kiedy wchodzimy na jakas nowa strone
Natomiast Microsoft juz wymyslil cos takiego jak
www.passport.com
Z tego co czytalem to chodzi tam wlasnie o to zeby uzytkownik mial mozliwosc zarejestrowania sie i wypelnienia takiej ankiety raz a login i haslo moze wykozystywac wtedy do "wchodzenia" do duzej ilosci serwisow, ktore oczywiscie czy bezposrednio czy za posrednictwem sieci reklamowych mialyby za oplata dostep do pelnej informacji o swoich uzytkownikach => mozliwosc strworzenia o wiele lepszej oferty reklamowej.
Tak wiec juz pozostaje nam tylko czekac az takie rozwiazania przyjma sie i u nas bo wiecej reklam = wiecej $ = lepsze serwisy = lepsze informacje czyli to co internauci lubia najbardziej
Takie sa wlasnie moje przemyslenia na temat e-reklamy.pl i jej przyszlosci
pozdrawiam, wermon