Forum webmasterów
http://webinside.pl/forum/

Co robimy z tym forum?
http://webinside.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=5907
Strona 2 z 5

Autor:  yhmt [ Pn cze 27, 2005 12:55 pm ]
Tytuł:  Re: Co robimy z tym forum?

Ktoś coś wspominał o zmianach na webinside - proponuję zsynchronizować z tym zmiany na forum. Poza tym może pierwiej jakieś testy nowego forum? Zostawmy to stare forum, nowe udostępnijmy czasowo tylko kilku zarejestrowanym, żeby wychwycić ewentualne niedociągnięcia. Zgłaszam się na ochotnika do testów i w ogóle do pomocy. I niech ktoś tu ściągnie Admina.

Autor:  Yay Gree [ Pn cze 27, 2005 1:10 pm ]
Tytuł:  Re: Co robimy z tym forum?

no to jakis admin by sie przydał i koordynator....

Autor:  iniside [ Pn cze 27, 2005 1:49 pm ]
Tytuł:  Re: Co robimy z tym forum?

Rozmawiałem z Dawidem. Jeśli chcecie to możemy zacząć od "zaraz". Ja osobiście proponowałbym jeszcze przejśćie na Invision Power Board. phpBB jest lekko zacofane ;).
Oczywiście stare forum zostaje. My dostaje miejsce na swoje eksperymenty i jak będziemy gotowi to wchodzimy..

Autor:  yhmt [ Pn cze 27, 2005 1:55 pm ]
Tytuł:  Re: Co robimy z tym forum?

Chcemy. Może być już, nie ma problemu. Jeżeli są jeszcze jacyś chętni, to niech się odezwą.

iniside, będziesz naszym "technicznym", wiesz o tym? :wink:

Autor:  Yay Gree [ Pn cze 27, 2005 2:09 pm ]
Tytuł:  Re: Co robimy z tym forum?

extra ja oferuje swoja pomoc (na tyle na ile moge). teraz tylko jakies konkrety by sie przydały :/

Autor:  Stig [ Pn cze 27, 2005 2:10 pm ]
Tytuł:  Re: Co robimy z tym forum?

yhmt napisał(a):
Chcemy. Może być już, nie ma problemu. Jeżeli są jeszcze jacyś chętni, to niech się odezwą.

Jak już wcześniej wspomniałem: jestem chętny, służę pomocą :)

Autor:  yhmt [ Pn cze 27, 2005 2:17 pm ]
Tytuł:  Re: Co robimy z tym forum?

Dobra, iniside, masz ludzi, teraz mów, co robimy - teraz Ty tu rządzisz :wink:

Autor:  iniside [ Pn cze 27, 2005 3:35 pm ]
Tytuł:  Re: Co robimy z tym forum?

Ok. To jak tylko Dawid bedzie na GG to sie z nim skontaktuje ;) i sie załatwi co trzeba. Jakby co to odzywajcie sie do mnie na priv, a na forum bedzie sie takie ogólno-publiczne decyzje podejmować ;)

Autor:  wixor [ Wt cze 28, 2005 8:56 am ]
Tytuł:  Re: Co robimy z tym forum?

register_volunteer(this);

Teraz się ini przekonasz, jak trudno jest być technicznym :lol: Bez wątpienia konkrety to GoodThing (tm), więc dostarczę kilka:
1. pozostańmy przy phpBB, bo invision miało problemy z licencją, a phpBB ciągle jest funkcjonalne i OpenSource ;)
2. potrzebna jest relkama. dużo reklamy i mała manipulacja - należy stworzyć uprzednio zaplanowane wątki, które bedą reprezentowały spory poziom i przystępność zarazem. Być cześć tutoriali możnaby umieścić jako posty na forum. dzięki temu sensowni odwiedzający będą widzieli jakość tego miejsca i zostaną, a zwolennicy FrontPage-a nie zrozumieją ani słowa i se pójdą. Unikniemy następnego tematu "[php] sesje" czy też "[html] centrowanie" a dyskusje powrócą na sensowny poziom.
3. Proponuję utrzymać zwyczaj etykietkowania tematów ( [.......] ........) - ułatwia przeglądanie.
4. Proponuję zmniejszyć wymagania na ranki. Z tego co pamiętam, to tylko KaRoL się tym przejał i nie zostało to zbyt dobrze odebrane ....
5. Proponuję umieścić na webinside pod tutorialami niektórymi linki "więcej na forum". weźmy przykład z www.php.net gdzie pod dokumentacją każdej funkcji jest "mini-forum" gdzie developerzy dzielą się przykładami zastosowań i problemami.
6. Możnaby zrobić rss-a z wyciągiem z forum. oczywiście ktoś musiałby to redagować. ale od czego w końcu jest redakcja.... ewentualnie automatyczny rss z najnowszymi tematami (podejmuję sie zakodować to).
7. karkołomny pomysł, ale mógłby sie sprawdzić - dla każdego zarejestrowanego 2mb na serwerze z php i mysql - dla testowań rozwiazań z forum (php, html, css, javascript). ew. przyznawanie takowego miejsca za jakieś coś że ktoś zrobił. skrzynka mejlowa zbędna - każdy juz ma.
8. reklama. reklama, reklama, reklama - dużo reklamy

Autor:  iniside [ Wt cze 28, 2005 9:31 am ]
Tytuł:  Re: Co robimy z tym forum?

wixor, rozumiem że deklarujesz sie do pomocy :wink:
IMHO ja bardzo ale to bardzoo postuluje za IPB. Jest nowocześniejsze, ma więcej funkcji i poprostu jakieś takie lepsze mi sie wydaje. Ale poszukam jeszcze jakiś innych skryptów. Oczywiście muszą prezentować co najmniej poziom phpBB.
RSS. Oczywiście. RSS dla forum ogółnie, działów i pojedyńczych topiców. Pomysł dobry. Zwłaszca przy załżeniu , że forum będzie pękać w szwach :D
Teraz czekam tylko na rzeczone miejsce na poligon ;)

Ok. Przyjżałem sie IPB i phpBB w najnowszych wersjach. Więc tak:
żeby phpBB zbliżło sie do IPB trzeba poinstalowac mnóstwo hacków. itp. Można uzywac phpBB ale każdy szuka modów na własną ręke i potem je instalujemy (ehh przydałby sie jakiś CVS żeby kontrolować pliki :D).
IPB płatne to minus spory. Za to potrzebne będą tylko modyfikacje które dostosują je do polskich warunków. Ew. jakieś dodatki do urozmaicenia. Więc sonda. Co brać ;)

Autor:  iniside [ Wt cze 28, 2005 6:45 pm ]
Tytuł:  Re: Co robimy z tym forum?

Edit:
Widze że nie ma zbyt wielu do wypowiadania sie 8O
forum będzie na phpBB.. ;]

Ale mimo wszystko chętnie przeczytam wasze zdanie.

Autor:  Yay Gree [ Wt cze 28, 2005 7:17 pm ]
Tytuł:  Re: Co robimy z tym forum?

oke doke :idea:

Autor:  Stig [ Wt cze 28, 2005 7:58 pm ]
Tytuł:  Re: Co robimy z tym forum?

IMHO phpBB to dobry wybór. Dlaczego? Bo jest: darmowe, popularniejsze, a stosując niektóre z dużej ilości mod'ów, jak już inside wspomniałeś, można je w niezwykły sposób urozmaicić. Dobra decyzja! :)

Autor:  iniside [ Wt cze 28, 2005 8:04 pm ]
Tytuł:  Re: Co robimy z tym forum?

GDyby IPB bylo za darmo to bym bezwachania bral IPB.. ;). Dla mnie jest lepsze nie wiem dalczego poprostu jakieś sie takie wydaje ..

Autor:  iniside [ Cz cze 30, 2005 12:14 pm ]
Tytuł:  Re: Co robimy z tym forum?

Dawid.... My czekamy :D. Ciągle czekamy :D

Strona 2 z 5 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/
Not able to open ./cache/data_global.php