E-discovery i inne "odkrycia"

Justyna Skorupska, 2009-09-10 08:33:36

E-discovery i inne
Zgodnie z zapowiedzią będę kolejno przybliżać pojęcia tym razem będzie to e-discovery i related content.

E-discovery to obszar ukierunkowany na wyszukiwanie i eksportowanie informacji przechowywanych elektronicznie ESI (electronically stored information).

 

Oprogramowanie typu e-discovery potrafi za pomocą jednej centralnej platformy odnaleźć i zebrać informacje z wielu różnorodnych lokalizacji fizycznych jak również z wielu różnych formatów. Dla przykładu zbiera dane online z serwerów plików, czy serwerów Exchange, z plików w bazach danych Exchange (EDB), a także z danych archiwizowanych.

 

E-discovery to także proces, w którym przeszukuje się dane przechowywane elektronicznie z zamiarem użycia ich w postepowaniu dowodowym w procesach sądowych. W tym kontekście proces może być wykonywany przez audytora na wyizolowanych komuputerach, ale również w sieci. E-discovery jest wykorzystywane jako dowody w sprawach cyberprzestępstw, w tym w oskarżeniach o hacking.

 

Powyższe to jako ciekawostka, ale wracając do tematu, odkryjmy co co jest Related Content.

 

Releted Content, czyli treści powiązane to jest prezentacja wyników wyszukiwania zawierających informacje powiązane kontekstowo z danym dokumentem (np. konkretnym artykułem). Informacje mogą pochodzić z różnych źródeł danych. Funkcjonalność pozwala na zamieszczenie odnośników (linków) do dokumentów zawierających treści powiązane, któe mogą zostać pogrupowane ze względu na typ dokumentu (np. artykuł, galeria).

 

Related Content oparty jest na specjalnym mechanizmie ekstrakcji słów kluczowych, który analizuje aktualnie otwierany przez użytkownika dokument w celu wyszukania charakterystycznych słów kluczowych. Jeśli w innym dokumencie/produkcie/artykule odnalezione zostały takie same słowa kluczowe – jest on oznaczany jako powiązany, a link do niego wyświetlany jest na liście obok artykułu. Długość listy jest ustalana (zazwyczaj optymalną ilością linków do artykułów powiązanych jest 3-5). Na liście tej wyświetlone będą zawsze najbardziej powiązane/pasujące kontekstowo artykuły.

 

Użytkownikowi sugerowane są inne artykuły/produkty/dokumenty podobne do obecnie przeglądanego (a więc takie, które mogą go zainteresować).  Takie podejście skutecznie wpływa na zmniejszenie współczynnika „bouncing rate” dla użytkowników, którzy dotarli do serwisu z wyszukiwarki zewnętrznej – internauta będzie częściej wybierał dolinkowania do treści powiązanych, generując przy tym nowe odsłony, zamiast wracać na stronę wyszukiwarki internetu. W przypadku e-commerce, takie podejście skutkuje zdecydowanym wzrostem współczynnika konwersji. W dłuższym terminie funkcjonalność treści powiązanych korzystnie wpływa również na wzrost lojalności użytkowników – duża ilość informacji na dany temat, które są serwowane internaucie, powoduje, że nie musi on już korzystać z wyszukiwarek zewnętrznych, by do nich dotrzeć.

Ocena 2.74/5 (54.84%) (508 głosów)

Komentarze:


  • Dodał: Gość data: 2009-09-11
    zaczynają się tu pojawiać interesujące treści ;)


Dodaj komentarz:


Temat:
Twój nick:
Komentarz:
 

Prosimy o kulturę wypowiedzi. Komentarze zawierające niecenzuralne zwroty, bądź obrażające inne osoby będą usuwane. Kod HTML w wypowiedziach jest niedozwolony. Wydawca nie odpowiada za treść komentarzy.