Menu
- Aktualności
- Mój startup Nowy odcinek
- Blogi ekspertów
- Projektowanie WWW
- Planowanie
- Hosting i domeny
- Organizacja i nawigacja
- Webdesign i grafika
- Warsztat - programy
- Tutoriale Photoshop
- Programowanie i tworzenie
- XHTML, HTML i CSS
- JavaScript, DOM i AJAX
- jQuery
- PHP i SQL
- Flash i ActionScript
- Dostępność i WAI
- Promowanie stron
- Pozycjonowanie
- Reklama i marketing
- Monitoring i statystyki
- Publicystyka
- Artykuły ogólne
- Społeczności
- Praca i zarabianie
- Wywiady
- Standardy sieciowe
- Zasoby
- Kursy
- Recenzje książek
- Linki
Dla webmastera
Siedmioróg.pl aspirujący do miana polskiego Amazon.com. Na czym polega sekret?
Justyna Skorupska, 2011-01-27 17:55:36

Siedmioróg.pl postawił sobie za cel satysfakcję czytelnika/użytkownika korzystającego z księgarni internetowej. Użytkownik może liczyć na: jedną z najlepszych wyszukiwarek na świecie, rozumiejącą zapytania wpisane z błędami, niezależnie od języka i doskonałą obsługę klienta oraz bogaty asortyment książek nowych i używanych.
Dzięki wprowadzonym zmianom użytkownicy mają możliwość w intuicyjny sposób dotrzeć do poszukiwanych produktów. Znajdują odpowiednią dla siebie ofertę, co sprawia, że zakupy stają się dla nich przyjemnością.
42% sprzedawców online* oferuje lub planuje udostępnić intuicyjne opcje wyszukiwania i nawigacji w ramach procesu bezpośredniego wsparcia obsługi klienta.
Nie jest dla nikogo zaskakującym fakt, że firmy rozwijając sprzedaż inwestują w eCommerce. Przewagę konkurencyjną najczęściej uzyskuje się dzięki inwestycjom w nowoczesne technologie celem włączenia inteligentnego wyszukiwania i nawigacji w e-sklepie**. Droga użytkownika do produktu musi być łatwa, dostosowana do doświadczenia użytkownika. Klientami e-sklepów są przecież użytkownicy w różnym wieku, z różnym podejściem do poszukiwania produktów. Dlatego do istniejącej strategii online dodaje się optymalizację strategii eCommerce celem wzrostu przychodów firmy oraz redukcji kosztów bez wysokonakładowych inwestycji.
Jednym z ważniejszych czynników, jakie zdecydowały o uruchomieniu rozwiązania wyszukiwawczo-nawigacyjnego w Siedmiorog.pl była możliwość użycia funkcjonalności typu Suggest, która podpowiada dokładnie wyselekcjonowane produkty i kategorie już na początku drogi użytkownika. Dodatkowo Suggest uczy się od użytkowników, optymalizując jakościowo podpowiedzi. Dlatego pokazywane propozycje są tak trafne.
Moduł sugestii musi zapewniać czas odpowiedzi równy kilka tysięcznych sekundy, mimo, że każdy znak wpisany przez użytkownika to oddzielne i niezależne zapytanie skierowane do silnika wyszukiwania. Dłuższy czas wyszukiwania byłby po prostu nie do przyjęcia z użytkowego punktu widzenia.
Wartość rynku eCommerce w Polsce w 2010 to według prognoz Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego, około 15,5 miliarda złotych, oznacza to wzrost o 2 miliardy złotych w porównaniu z poprzednim rokiem.***
* źródło danych: Forrester Research, "Retailers Plan to Expand Online Customer Service Channels in 2010" as cited by Internet Retailer, March 31, 2010
** źródło danych : Optimizing the Ecommerce Experience: Trends for 2011, eMarketer, October 2010
*** źródło danych: „Raport E-commerce“, interaktywnie.com (listopad 2010)
Komentarze:
- Design
Dodał: Jacek Pluta data: 2011-01-27Ale o grafice zapomniano.. - Pytanie
Dodał: Gość data: 2011-01-27Pani Justyno, ale na czym polega wzornictwo w stosunku do Amazona, nie bardzo rozumiem? Na sugestiach w pasku wyszukiwania?
Dodał: Justyna Skorupska data: 2011-01-28Sugestie to tylko jeden z elementów, proszę również zwrócić uwagę na dynamicznie zmieniającą się nawigację w lewym menu. Generalnie zachęcam do weryfikacji i zgłaszania uwag co do działania księgarni internetowej bezpośrednio do webmastera Siedmiorog.pl, ja również służę wsparciem.
Dodał: Gość data: 2011-02-19Graficznie troche leży. Menu po lewej wygląda jak reklama z adsense lub adkontekst...
Dodał: Gość data: 2011-02-28Dramat
Dodał: Gość data: 2011-03-01to jest pani projekt? :P
Dodał: Gość data: 2011-03-11To niestety bajka o tej wyszukiwarce :(
spróbowałem właśnie kilka prostych słówek po angielsku i francusku, typu chłopczyk, dziewczynka... również polskie słowa z jedną literą przekręconą... żadnej reakcji... zero rezultatów !
Więc trochę skromności zanim się ogłasza że Amazon... Amazon jest najlepszy na świecie nie poprzez swoją stronę... Amazon ma najlepszy na świecie serwis klienta !
najlepszą punktualność dostaw i najlepsze opakowania... sama wyszukiwarka nie zrobi tu przełomu...
Dodaj komentarz:
Najlepiej oceniane wpisy
Najnowsze wiadomości
- Programista (nadal) pilnie poszukiwany
- Już jest nowy Firefox i pierwsze komercyjne gry sieciowe
- Aplikacja SkyCash zyskuje na popularności
- Sprawdzony hosting i domena .eu
- Stwórz aplikację w 24h i poleć do Doliny Krzemowej
- Polacy wciąż łatwym celem dla cyberprzestępców
- Inspirujący Netcamp o e-biznesie
- Nowości Heliona: książki o e-biznesie i nie tylko