Telewizor na mistrzostwa

Monika Janiszewska, 2010-06-02 11:44:01

Telewizor na mistrzostwa
Mistrzostwa świata w piłce nożnej w RPA zaostrzają apetyt na sprzęt RTV. Producenci i sieci handlowe spodziewają się, że dzięki mistrzostwom popyt na telewizory zwiększy się o 25–30 proc.

Postanowiliśmy sprawdzić na własnym serwisie czy widać jakieś poruszenie. W efekcie zaobserwowaliśmy wyraźną tendencję wzrostową w zakresie telewizorów z podświetleniem typu LED oraz odbiorników w technologii 3D.  
 

Zestawiliśmy popularność telewizorów LED  (mierzoną ilością odsłon) w dwóch przedziałach czasowych:  01-18 maj 2010 oraz 01-18 kwiecień br.

Z uzyskanych danych wynika, że LED-y odnotowały ponad 19 % wzrost oglądalności.
Znawcy rynku prognozują, że udział tej technologii w rynku telewizorów wyniesie w bieżącym roku od 20 do 40 proc. w zależności od producenta. Dodajmy, że w 2009 roku był szacowany na około 4–5 proc. Coś rzeczywiście drgnęło.

W o wiele mniejszym stopniu Mundial wpłynął na zainteresowanie telewizorami ciekłokrystalicznymi starszej generacji – widzimy tu wzrost o niecałe 5%. Popularność plazm utrzymuje się zaś na stałym poziomie.   

 

Mundial w 3D

 

Jako prawdziwy fenomen jawi się natomiast technologia 3D. Tegoroczny Mundial z pewnością przyspieszy popularyzację trzech wymiarów. Bądź co bądź piłkarskie rozgrywki w RPA będą pierwszym turniejem transmitowanym w formacie 3D.

 

To pobudza apetyt e-konsumentów. Dość powiedzieć, że ilość wyświetleń telewizorów wykorzystujących tę technologię wzrosła na Skąpcu w bieżącym miesiącu ponad trzykrotnie. Należy tu jednak zaznaczyć, że na przełomie kwietnia i maja w serwisie pojawiło się kilka nowych modeli telewizorów zapewniających trójwymiarowy obraz, co w skali prezentowanych łącznie 13 modeli nie pozostało bez wpływu na uzyskany wynik.   

 

Polscy konsumenci chętniej sięgnęliby po nowy odbiornik, gdyby w rozgrywkach wzięła udział polska drużyna. W sytuacji braku awansu raczej nie ma mowy o powtórce zakupowej eksplozji związanej z 2006 (mistrzostwa w Korei). 

 

Wówczas mieliśmy jednak do czynienia z zupełnie innym przełomem technologicznym.
Wymiana na nowszy model oznaczała wszak pożegnanie się z telewizorem kineskopowym. 
Dzisiejsza rewolucja każe nam odstawić na półkę kupioną za kilka tysięcy złotych plazmę czy telewizor LCD na rzecz trójwymiaru.


 

A oto jak przedmundialowy popyt oceniają sami sprzedawcy:


Paweł Piekarski
Specjalista ds. marketingu Neo24.pl

 
Statystycznie 50 proc. klientów kupujących telewizor decyduje się na modele LCD. Natomiast tendencja ich sprzedaży jest w tej chwili spadkowa na rzecz lepszych technologicznie LED-ów oraz tańszych dużych telewizorów plazmowych (50 cali już za ok. 2800 zł). W okresie przedmundialowym zauważamy zwiększone zainteresowanie zakupem telewizorów - jest więcej telefonów i maili z zapytaniem, jaki model wybrać. Do transmisji sportowych, w tym oczywiście piłki nożnej, najlepiej sprawują się TV LED. Zapewniają w tej chwili najlepszą jakość wyświetlanego obrazu, a najlepsze efekty osiągają przy strumieniu z telewizji cyfrowej w rozdzielczości HD. Telewizory plazmowe bardzo dobrze radzą sobie z szybką akcją na ekranie - są pozbawione tzw. smużenia obrazu. W efekcie za szybko lecącą piłką nie pojawi się biały cień spowodowany wolnym czasem reakcji matrycy. Dla kibiców przygotowujących swoje kino domowe na Mistrzostwa Świata w piłce nożnej 2010 przygotowaliśmy specjalne promocje. Zapraszamy do odwiedzenia naszego sklepu.

 

Przemysław Seremak
Specjalista IT MegaMarket.org.pl

Zauważamy zdecydowany wzrost zainteresowania telewizorami LED. Są coraz częściej poszukiwane i wybierane przez Klientów  i wiąże się to z poszerzoną ofertą producentów i niższymi cenami. Nie bez znaczenia są też parametry telewizorów, mniejszy pobór prądu i dłuższa żywotność technologii LED. Telewizory 3D w związku z tym, że dopiero są wprowadzane i ich dostępność jest jeszcze ograniczona, nie są tak popularne. Gdyby w rozgrywkach MŚ brała udział nasza drużyna to na zakup nowego TV zdecydowałoby się jeszcze więcej Klientów. Obecnie oferujemy dla naszych Klientów kilkadziesiąt modeli telewizorów w różnych wielkościach od 22 do 55 cali. Telewizory do 32 cali wysyłamy bez kosztów dostawy, a większe po specjalnie obniżonych stawkach.

 

Michał Kwiatkowski
Manager eMarket.pl

Mundial i cały „szum” z nim związany z pewnością przyspieszy popularyzację trzech wymiarów jako tzw. „nowej formy rozrywki”. Daleki jednak jestem od kojarzenia tego faktu ze znacznym wzrostem sprzedaży telewizorów z technologią 3D w tym okresie. Sklep eMarket.pl nie odnotował w maju wyraźnego skoku sprzedaży telewizorów w stosunku do poprzedniego miesiąca, choć warto w tym miejscu zaznaczyć, że jesteśmy sklepem komputerowym i mimo wszystko telewizory są naszym niszowym produktem. Osobiście jestem dość sceptycznie nastawiony do tej technologii i  nie spodziewałbym się tak szybkiej rewolucji, jaką mogliśmy obserwować kilka lat temu w przypadku płaskich telewizorów. Trzeba  przyznać, że obraz w tych ostatnich jest  tak doskonały, że dla większości z nas technologia 3D z pewnością może się wydawać zbędną ekstrawagancją i niepotrzebnym, wciąż drogim wydatkiem.

 

 

Ocena 2.37/5 (47.42%) (372 głosów)

Komentarze:



    Dodaj komentarz:


    Temat:
    Twój nick:
    Komentarz:
     

    Prosimy o kulturę wypowiedzi. Komentarze zawierające niecenzuralne zwroty, bądź obrażające inne osoby będą usuwane. Kod HTML w wypowiedziach jest niedozwolony. Wydawca nie odpowiada za treść komentarzy.