iPad Mania

Grzegorz Rg, 2010-02-01 21:26:49

iPad Mania
Apple potrafi zrobić taki show, że mała głowa. Gdyby zajmowali się produkcją grzebieni, po premierze nowego, lśnięcego modelu każdy, owłosiony czy łysy, musiałby go mieć. Nic dziwnego, mimo że sam jestem odporny na tego typu przekaz, zahipnotyzowany obejrzałem prezentację iPada. Krystalicznie czysty dźwięk, doskonała jakość video, świetny podkład i przekaz, który przyprawia o dreszczyk. Niemal chcesz wyjąć to cudo z monitora.

 

 Steve Jobs to geniusz z charakterem. W jego ocenie Adobe to lenie, a maksymę Google "Don’t Be Evil", spuentował krótko - "Bullshit". "My nie wchodzimy na rynek wyszukiwarek, to oni zaczęli produkować telefony" - grzmi Jobs. Zapomnijcie o Flash'u na najnowsze device'y Apple. I mając na uwadze fakt, że tylko Apple potrafi wpaść w takie samouwielbienie, aby gratulować sobie kolejnego mało innowacyjnego produktu, dalej podziwiam Jobs'a. Bo taki powinien być dobry lider - mieć swoje zdanie, nie bać się krytyki i jasno precyzować swoje stanowisko. Nie znam żadnej dobrej firmy, która ma słabego szefa. I tak oto, tuż po premierze iPad'a, zastanawiam się, co dalej?

 

Po kilku minutach nachodzi Cię kilka refleksji... to przecież po prostu większy iPod. Brak USB, kamery, brak możliwości podłączenia do monitora czy zainstalowania czegokolwiek, co nie przeszło przez sitko AppleStore'a. Słowem, kolejny bajer dla pokolenia Starbucks, które przychodzi do kafejki tylko po to, żeby wyjąć najnowszy kawałek dobrze spasowanego aluminium z jabłuszkiem.

 

Niesamowita cena? Cóż, w wariancie 3G, który zapewne jako jedyny wchodzi w grę w naszym pięknym kraju, w którym każdy na swoją sieć bezprzewodową zakłada hasła, choćby w ogóle z niej nie korzystał, to "tylko" 729 baksów z przyzwoitą pojemnością 32GB. To mało? Litości.

 

Steve Jobs to geniusz, już wspominałem... chcieliśmy MacBooka bez klawiatury, dostaliśmy większego iPoda. I tak go kupimy. A potem będziemy kupować aplikacje, filmy, muzykę w AppStore, bo jeśli chcemy mieć coś na iPadzie oprócz zdjęć (czytnik kart SD to zapewne cacko za kolejne 200 zł), musimy płacić i to słono. Co jeszcze można nam sprzedać? Książki są idealne na iPada, dlatego powstał Apple BookStore. Zapomnijcie o Flash'u na devicach Apple, żadna forma rozrywki, za którą Apple nie dostanie Waszych pieniędzy nie przejdzie. Dobrze, że Adobe (te lenie;-), postarało się chociaż o player pod iPhone we Flash'u CS5 (o tym w poprzednim poście).

 

I jeszcze coś... i tak kupię iPad'a. Po prostu chcę go mieć i koniec. To jest właśnie magia Apple.

Ocena 2.71/5 (54.17%) (446 głosów)

Komentarze:


  • Dodał: Gość data: 2010-02-02
    To nie jest marketing, ale jakaś magia. Ja mam to samo, niestety ;/
  • Apple?
    Dodał: Exel data: 2010-02-02
    Możecie mi wyjaśnić po co każdemu kto zajmuje sie projektowaniem w sieci niezbedny jest mac? Bez urazy, ale czy to jest jakas forma lansu? Mam maca - jestem kims..

  • Dodał: Gość data: 2010-02-03
    Apple to urządzenie o bardzo ubogich funkcjach jak na taką cenę, na szczęście nigdy mnie nie kręciły ani telefony tej firmy ani tym bardziej komputery i dziadoski system operacyjny nie rozumiem dlaczego wiele ludzi ślini się na widok sprzętu firmy apple
  • Szał na punkcie marki
    Dodał: Gość data: 2010-02-05
    Otóż to. Z dwoma powyższymi komenatrzami zgadzam się w 100%.
  • Apple
    Dodał: dan data: 2010-02-11
    Apple - ładny design, świetny marketing, badziewiasty sprzęt, badziewiaste oprogramowanie, nadaje się tylko dla osób słuchających muzyki, przeglądających zdjęcia i serfujących po internecie i to nie do końca. Żaden szanujący się profesjonalista nie powinien wydawać kasy na to badziewie, na szczęście mnie nie pociąga ta 'magia' wybierając sprzęt przede wszystkim skupiam się na wydajności i jakości
  • @dan
    Dodał: Gość data: 2010-03-03
    Kolego Dan, ale jeżeli skupiasz się na wydajności i jakości, to dlaczego nie masz jeszcze MACa? Sprawdź coś i poobcuj z tym więcej niż 5 minut, a później oceń, proszę.
    Pozdrawiam i no offence.


Dodaj komentarz:


Temat:
Twój nick:
Komentarz:
 

Prosimy o kulturę wypowiedzi. Komentarze zawierające niecenzuralne zwroty, bądź obrażające inne osoby będą usuwane. Kod HTML w wypowiedziach jest niedozwolony. Wydawca nie odpowiada za treść komentarzy.