"Marketing internetowy w wersji light"

Marta Tamioa, 2009-09-24 18:48:44

Kolejne dobre wieści dla reklamodawców z serii -Kaganek oświaty-.

15 października LOGICSEARCH (ARBOmedia Polska) organizuje konferencję "She's interactive - marketing internetowy w wersji light". [Niestety nie rozumiem, co znaczy marketing internetowy w wersji light. Chyba chodzi o to, że dla kobitek. Ale dlaczego light? Tak, czy siak dowiem się].

 

Zapowiedź konferencji brzmi: "Celem konferencji jest pokazanie możliwości Internetu i prostoty prowadzenia kampanii reklamowych w tym medium". Osobiście uważam, że planowanie kampanii w Internecie, tak szybko ewoluującym medium, jest piekielnie trudne! Współczesny konsument jest szybki jak struś pędziwiatr. Dodatkowo codziennie marketerzy mogą liczyć na kolejną dostawę nowych narzędzi marketingowych. Kanałów do komunikacji online też przybywa w zawrotnym tempie (np. takie mikroblogi). Oczekiwania i świadomość klientów też nie spadają. Niższa bariera wejścia na rynek, więc i konkurencji jest więcej. Możnaby w zasadzie zorganizować konferencję, i to dwudniową, o samych najlepszych praktykach w pisaniu briefów. Albo tygodniowy panel, z przerwami na sen, o debriefingu ("Jak zadawać właściwe pytania Klientowi?").

 

Wydarzenie skierowane jest do firm z sektora MŚP. To niestety bardzo rzadko się zdarza. Najczęściej zaproszenia, małe i średnie przedsiębiorstwa, omijają szerokim łukiem. Organizatorzy wychodzą z założenia, że o małe budżety bić się nie warto, nie zdając sobie sprawy, że kiedyś - niedługo, wkrótce, może zaraz, małe firmy mogą stać się wielkimi, a średnie ogromnymi. Ah ta zimna, ekonomiczna kalkulacja księgowych.

 

Agendy wydarzenia możnaby się czepiać (np. o 12.00 będzie .ppt: "Planowanie - strategia reklamy online". Tak, jakby ktoś napisał strategię dla reklamy online.), ale nie o to tu chodzi. Oby jak najwięcej szefów, szefowych light, i managerów wybrało się 15 października do Centrum Konferencyjnego Adgar Plaza. Chociażby po to, aby usłyszeć prezentację o targetowaniu behawioralnym, reklamie w wyszukiwarkach i sieciach kontekstowych, i ewaluacji skuteczności działań marketingowych w Internecie.
Oficjalna strona przedsięwzięcia: http://www.shesinteractive.pl/index.html

 

I jeszcze krótko o inicjatywie Janmedia, które organizuje we Wrocławiu 13 listopada "Światowy Dzień Użyteczności". Wydarzenie dla branży i reklamodawców. Rejestracja niestety jest zakończona, ale warto zainteresować się materiałami. Mnie się ściągają ze strony z błędem i nie mogę ich otworzyć, ale może inni będą mieli szczęście. "It's about 'Making Life Easy' and user friendly" - jak piszą organizatorzy  Szczególnie intrygująco zapowiadają się wystąpienia Jakuba Andrzejewskiego "Użytkownik wie lepiej - tanie i szybkie projektowanie e-commerce" i gościa specjalnego - Andrew Swartz'a "Smart Usability: Pretty Things, Wise Marketers, and Dangerous Users".
O inicjatywie World Usability Day można przeczytać tutaj: http://www.worldusabilityday.org/
 

Ocena 2.66/5 (53.22%) (516 głosów)

Komentarze:

  • Tak to jest
    Dodał: Gość data: 2009-09-30
    zazwyczaj papki marketingowe sprzedają sie lepiej niz sam produkt, dlatego takie konferencje i akcje

  • Dodał: ribery data: 2009-09-30
    druga sprawa to raporty czy badania "profesjonalistow" - krok po kroku kopiowane z angielskich zrodel z wlasnymi obrazkami i wrzuconym slowem odautorskim gdzie popadnie.

    taki jest wlasnie polski rynek internetowy.pani Marto - "Mnie się ściągają ze strony z błędem" - niezła ironia :)))))


Dodaj komentarz:


Temat:
Twój nick:
Komentarz:
 

Prosimy o kulturę wypowiedzi. Komentarze zawierające niecenzuralne zwroty, bądź obrażające inne osoby będą usuwane. Kod HTML w wypowiedziach jest niedozwolony. Wydawca nie odpowiada za treść komentarzy.