Wszystkie artykuły

Efekt zanikania obrazu

Wykorzystanie warstw oraz narzędzia gradient do stworzenia płynnego przejścia jednego obrazu w drugi (tzw. Fade-out). Jest to często wykorzystywana technika do tworzenia nagłówków stron internetowych.

więcej

Glass Text

Interesujący efekt tekstowy, który można wykorzystać w logo czy innym napisie. Polecamy dla początkujących.

więcej

Aqua Button

Interesujący button w stylu Aqua, który można zastosować na stronie WWW.

więcej

Menu na stronę domową

Tym razem za pomocą Photoshopa stworzymy menu na naszą stronę domową, które można dowolnie rozbudować. Zapraszamy.

więcej

Elegancki napis

Aby stworzyć elegancki napis należy przede wszystkim znaleźć ciekawą czcionkę, która spełni nasze wymagania. Polecamy do tego np. serwis Dafont.com i zapraszamy do lektury artykułu.

więcej

Rysowanie we Flashu

Jeśli przyjrzysz się większości animacji Flash publikowanych w internecie dojdziesz zapewne do wniosku, że większość z nich została stworzona za pomocą prostych, nakładających się na siebie kształtów.

więcej

Własna klasa do wysyłki e-maili

Maile w php można wysyłać stosunkowo prosto, używając wbudowanej funkcji mail(). Mało kto jednak wie, iż funkcję tą, stosując kilka prostych rozwiązań, można znacznie rozbudować i posłużyć się nią do wysyłania złożonych wiadomości.

więcej

Promocja strony w sieci

Na internetową promocję strony WWW składa się wiele czynników, z których każdy ma istotne znaczenie. Fakt posiadania witryny i zaniedbania jej promocji staje się często powodem do zaprzestania sieciowej działalności, a niedocenianie znaczenia Internetu we współczesnym świecie może być przyczyną spadku rozwoju firmy i ciągnięcia się w dalekim ogonie za nowoczesną konkurencją.

więcej

Jak niewidomi widzą internet?

Pod koniec marca odbył się finał konkursu "Strona internetowa bez barier". Prezentację rozpoczął Paweł Pluszczyk, niewidomy z Siemianowic Śląskich. Jej celem było zobrazowanie jak niewidomi poruszają się w sieci.

więcej

Co za darmo mogą zamieszczać firmy na swoich stronach internetowych?

Odnośnie zamieszczania materiałów prasowych dotyczących firmy (artykułów, filmów) na jej stronach internetowych i publikowania ich przedruków w firmowych biuletynach mają zastosowanie przepisy ustawy z 1994 r.

więcej

Moja przygoda z webdesignem

Ilość technologii, programów, edytorów, języków programowania jest przytłaczająca. Nikt nie jest w stanie nauczyć się wszystkich, często nadążenie za tym wszystkim graniczy z cudem. Ale bez paniki.

więcej

Formatowanie tekstu za pomocą HTML i CSS, cz. 1

Formatowanie tekstu w dynamicznych polach tekstowych za pomocą zewnętrznych arkuszy styli CSS oraz znaczników HTML. Style CSS i znacznik img są implementowane od wersji Flash MX 2004.

więcej

Formatowanie tekstu za pomocą HTML i CSS, cz. 2

Formatowanie tekstu w dynamicznych polach tekstowych za pomocą zewnętrznych i wewnętrznych arkuszy styli CSS oraz znaczników HTML. Style CSS i znacznik img są implementowane od wersji Flash MX 2004.

więcej

Własny suwak we Flashu

Często spotykanym i potrzebnym elementem aplikacji jest suwak, którego przesuwanie w poziomie lub pionie pozwala wybrać wartość z zadanego zakresu, natomiast wybrana wartość służy do sterowania innym obiektem lub skryptem.

więcej

Historia polskiej bankowości internetowej

Początek historii polskiej bankowości internetowej rozpoczyna się pod koniec 1998 roku, kiedy Powszechny Bank Gospodarczy z Łodzi zaoferował swoim klientom dostęp do rachunku bankowego przez Internet. O tym jak było dalej, pisze Michał Macierzyński.

więcej

Pierwsze spotkanie z Flash CS4

Nowy Flash, a dokładniej jego nowe możliwości wywarły na mnie ogromne wrażenie. Zobaczmy więc razem, co przynosi Flash CS 4.

więcej

Historia Google

Kiedy w 1996 roku Sergey Brin i Larry Page, ówcześni studenci Uniwersytetu w Stanford, opracowywali mechanizm przeszukiwana baz danych na potrzeby uczelni nie spodziewali się, że za kilka lat ich projekt podbije świat i zrewolucjonizuje mechanizmy wyszukiwawcze.

więcej

Turystyka internetowa - raport Google

Polscy internauci planują wakacje na podstawie informacji znalezionych w internecie. Google w specjalnym raporcie pokazuje jak zachowuje się współczesny internauta-turysta. To pierwszy polski tematyczny raport Google.

więcej

Segmentacja odbiorców newslettera

Ostatnimi czasy technologia posunęła się znacznie do przodu i wciąż pędzi nie mając zamiaru zwalniać, a wręcz przeciwnie. Stajemy się lepsi we wszystkich dziedzinach życia, także i w marketingu online.

więcej

Popraw użyteczność dla starszych użytkowników

Tendencja starzenia się społeczeństw jest obecnie zjawiskiem powszechnym w wielu krajach i ma swoje odzwierciedlenie także w świecie wirtualnym. Mamy bowiem do czynienia z sytuacją, kiedy coraz większy procent internautów stanowią ludzie starsi.

więcej

Problem nazewnictwa i domen w internecie

Zdominowanie biznesu przez internet stworzyło wiele różnorodnych problemów natury marketingowej, logistycznej, lingwistycznej, prawnej, itp. Jednym z nich stało nazewnictwo i kwestia prawa do obecności w sieci firm, ich marek, produktów i usług.

więcej

Likwidowanie złego układu strony

Podczas gdy dobrze skonstruowane graficznie strony z powodzeniem istnieją w sieci, wysoko oceniane niegdyś koncepcje popadają w niełaskę i są zastępowane bardziej efektywnymi. Jednak pewne wadliwe konwencje nadal istnieją.

więcej

Czym jest box model i jak sobie z nim radzić?

Box model to zagadnienie mocno teoretyczne, ale mające przełożenie na realne działania w świecie CSS i HTML-a. Zacznijmy od tego, że w HTML-u wyróżniamy elementy blokowe i liniowe.

więcej

Narzędzie Google zwiększające usability stron WWW

Firma Google udostępniła kolejne darmowe narzędzie, dzięki któremu możliwa jest poprawa usability stron internetowych. Narzędzie to pozwala na przetestowanie różnych rozwiązań zastosowanych w ramach firmowej witryny, przez co możliwe jest zwiększenie skuteczności poszczególnych stron internetowych.

więcej

e-CRM: o zwiększaniu lojalności klientów

Jedną z metod wzbudzenia zaufania ze strony klientów w sieci jest skuteczna organizacja i zarządzanie relacjami między nimi a firmą. Technika ta pozwala nie tylko na skuteczne sprzedanie produktu, ale i na zyskanie lojalności klienta, dzięki czemu istnieje szansa, że klient skorzysta z naszych usług więcej niż jeden raz. Co więcej - może w przyszłości polecić nasze usługi innym.

więcej

Domeny europejskie, to już rok

Rok temu rozpoczęła się otwarta rejestracja domen europejskich. Jak wygląda rynek domen po wprowadzeniu nowego rozszerzenia - .eu?

więcej

Tytuły linków - zalety stosowania

Strony internetowe zawierają coraz więcej informacji. Elementy graficzne, tekst, czy też rozbudowana nawigacja sprawiają, że bardzo łatwo zgubić się w trakcie nawigacji na wielu stronach internetowych. Dodatkowo poczucie zagubienia i dezorientacji mogą powodować linki występujące na stronach, a raczej ich słabe opisy.

więcej

Jak korzystać z wyszukiwarki Google?

Codziennie na całym świecie wyszukiwarki obsługują ponad pół miliarda zapytań. Jeśli by policzyć ile z nich jest błędnie zadane, wyszłaby z pewnością imponująca ilość. Dlatego warto zapoznać się z informacjami o wyszukiwaniu i dodatkowymi funkcjami, które znacznie mogą ułatwić ten proces. Oczywiście artykuł dedykujemy początkującym użytkownikom sieci.

więcej

Rynek domen w roku 2006

Prezentujemy raport o rynku domen w roku 2006. Raport uwzględnia aspekty debiutu nowej domeny europejskiej, statystyki i podsumowanie rejestracji domen w naszym kraju, a także ciekawe wątki dotyczące na przykład domen vodka.com czy kaczynski.pl.

więcej

SEO czy PPC - jakie działania są bardziej skuteczne?

Wśród osób zainteresowanych tzw. pozycjonowaniem co jakiś czas rozpoczyna się dyskusja na temat tego co jest lepsze: SEO czy PPC. Przytaczane są przykłady na tak i na nie zarówno przez zwolenników jednej, jak i drugiej metody. Co z tego wynika?

więcej
<<< poprzednia   1  2  3  4  5  6  7  8  9     następna >>>