Wszystkie artykuły

Społeczność hakerów

Czym są portale społecznościowe, nie trzeba nikomu wyjaśniać. Dziś niemal każdy użytkownik Internetu ma swój profil na Naszej – Klasie, Goldenline, Facebooku czy BLIP-ie. Skupiając wielomilionowe grono Internatów, serwisy te stanowią nie lada wyzwanie dla hakerów.

więcej

Co mogą nam zrobić cyberzłodzieje?

O zagrożeniach cyberprzestępczności. Rozmowa z Anną Zbroją z Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie oraz Tomaszem Zamarlik z G Data Software.

więcej

Nowe formy e-rozrywki

Internet z każdym dniem stwarza coraz więcej możliwości dla żądnych wiedzy i rozrywki użytkowników Sieci. Wirtualna rzeczywistość to miejsce, gdzie nie tylko można znaleźć interesującą muzykę czy filmy, ale także zrobić zakupy, poznać znajomych, odbyć studia czy wreszcie przeczytać książkę. Nic więc dziwnego, że jak wskazują badania psychologiczne, co dziesiąty Polak jest uzależniony od internetu.

więcej

Daniel Dryzek, inwestor domenowy

Wcześniej pracował w Active 24. Obecnie jest prywatnym inwestorem domenowym z 8. tysiącami domen w portfolio.

więcej

SEO: Strategie budowania linków

Dlaczego zbudowanie dobrej kampanii wymiany linków jest takie ważne? Można stwierdzić, że jest to jeden z najważniejszych aspektów w uzyskiwaniu wysokich pozycji w wyszukiwarkach internetowych.

więcej

Rodzaje stron internetowych

W sieci na próżno szukać regulacji dotyczących podziału stron internetowych. Są za to liczne próby ich klasyfikacji. Właściwie im więcej definiujących, tym więcej definicji. Im szybciej internet się rozwija, tym szybciej rodzą się nowe typy witryn. Bałagan? Nie, to naturalna faza rozwoju (ciągle) nowego medium.

więcej

Czytnik RSS - jaki wybrać?

Najcenniejszym towarem na świecie jest informacja. Każdy chce być na czasie i zawsze wiedzieć wszystko to, co dotyczy jego dziedziny. Niestety przeglądanie dziesiątek witryn jest czasochłonne i znacznie odbija się na efektywności naszej pracy. Z pomocą przychodzą nam czytniki RSS.

więcej

Web 2.0 - wydanie drugie poprawione

Ewolucja interaktywności w sieci przekroczyła pewną granicę i stała się bardziej znacząca niż kiedykolwiek. Swoją obecność zaznaczyła już u największych światowych gigantów, a swoją odmienność wykorzystuje na wiele sposobów. Jedno jest pewne - każdy mówi co innego, powstają setki definicji, a tylko nieliczni z Web 2.0 czerpią zyski.

więcej

Sesja użytkownika w PHP - zagrożenia i ochrona

Mechanizmu sesji używamy do identyfikacji i śledzenia użytkownika pomiędzy kolejnymi żądaniami. W rezultacie nie musi on podawać loginu i hasła przed obejrzeniem każdej podstrony w ramach danej witryny, a my możemy go rozpoznać, przydzielić odpowiedni zestaw uprawnień oraz odczytać specyficzne dla niego dane (np. język, adres e-mail, itp.).

więcej

Porównywarki cen szansą dla e-sklepów?

Z przewagą małych firm zatrudniających zwykle jedną czy dwie osoby kształtuje się obraz polskiego rynku sklepów internetowych, których liczbę, według danych raportu "E-commerce 2006", szacuje się na 2,5 tysiąca. Coraz więcej z nich decyduje się na stałą obecność w porównywarkach cen. - To doskonałe narzędzie marketingowe – zapewniają przedstawiciele porównywarek.

więcej

Internet dla dzieci - zagadnienia ochrony najmłodszych

Internet dopełniając założenia globalizmu stał się ostatnimi laty ważnym medium, które oprócz znakomitej bazy edukacyjnej, możliwości realizowania biznesu i aktywowania społeczeństwa informacyjnego przynosi wiele zagrożeń. Najbardziej nieświadomi problemu wydają się być dzieci i dorastająca młodzież, przed którymi internet jawi się jako beztroskie miejsce spędzania wolnego czasu, rozrywki i zabaw.

więcej

Funkcje komercyjnych witryn internetowych

Oprócz podziału witryn na różne kategorie wartościowe i tematyczne można wyodrębnić także kilka istotnych funkcji jakie pełnią strony WWW. Niewątpliwie dobrze znane funkcje witryn internetowych pomogą skonsumować wiedzę ku lepszemu przygotowaniu się do startu witryny w sieci. Dzięki funkcjom można poznać sens istnienia internetowych serwisów i przekonać się, że własny serwis WWW to nie tylko wymysł postępującej nowoczesności.

więcej

Historia polskiego internetu

Choć początek historii internetu datowany jest na rok 1969, to już dużo wcześniej należy upatrywać prekursorów samej idei. Jednym z nich jest zapewne Vannevar Bush[1], który przedstawił w publikacji "As we may think" pomysł funkcjonowania dokumentów hipertekstowych. Był rok 1945.

więcej

Bannery reklamowe – za a nawet przeciw

Relatywnie niski koszt dotarcia do odbiorcy oraz precyzyjne określenie skuteczności kampanii reklamowych to z pewnością najważniejsze aspekty wyróżniające internet jako najbardziej atrakcyjne medium dla reklamodawców. Pośród różnych rodzajów reklamy ciągle najpopularniejsze są bannery.

więcej

Programy partnerskie: koncepcje i modele sprzedaży

Dla niektórych to forma dorobienia, dla innych prawdziwy internetowy biznes. Programy partnerskie (PP) przeżywają w sieci okres rozwoju i popularności i są coraz chętniej wykorzystywane przez firmy do promocji i sprzedaży swoich produktów.

więcej

Korzyści zastosowania e-marketingu w firmie

Opublikowanie firmowej strony internetowej to przedsięwzięcie wymagające przemyślenia. Nie wystarczy tylko wykonanie i umieszczenie strony w Internecie. Trzeba pamiętać, że aby strona zaczęła efektywnie działać musimy zastosować e-marketing.

więcej

AdSense pod lupą

Według specjalistów z branży internetowej, programy partnerskie w obecnej formie swoją strukturą bardziej przypominają mechanizm dealerski niż tradycyjną reklamę w sieci. Wprowadzone ponad 8 lat temu przez Amazon.com programy afliacyjne święcą dziś triumfy popularności.

więcej

Google AdWords dla zielonych

Tylko sukces się liczy – to zastrzeżone hasło reklamowe programu reklamowego Google AdWords uruchomionego pod koniec 2000 roku, który obecnie w Polsce przeżywa największe stadium popularności i rozwoju.

więcej

Podstawy pozycjonowania w wyszukiwarkach

Jeszcze kilka lat temu za jeden z wyznaczników nowoczesności firmy był dostęp do sieci internet i posiadanie własnej witryny internetowej. W obecnych czasach posiadanie strony WWW firm z różnych segmentów rynku jest już standardem, a same firmy mogą, co najwyżej, prześcigać się w zakresie wykorzystania w sieci dostępnych technologii, aby jak najbardziej optymalnie móc przedstawić swoją ofertę w sieci.

więcej

Googlebot - zasady działania robota Google

Aby maszyna wyszukująca mogła funkcjonować i archiwizować dane udostępnione w sieci internet, potrzebuje narzędzia, w którego mocy jest odwiedzać strony internetowe, nawigować, rozróżniać informacje o witrynie, rozstrzygać, które strony są o czym, i dodawać informacje do swojego indeksu.

więcej

Przygotowanie strony do optymalizacji kodu

Od czego należy zacząć przygotowania do optymalizacji witryny? Pierwszą rzeczą do zrobienia jest dobranie odpowiednich słów kluczowych, które w sposób najlepszy określą przedstawiane usługi lub biznes, który będzie w przyszłości promowany w wyszukiwarkach internetowych.

więcej

Rafał Agnieszczak, Fotka.pl

Rafał Agnieszczak. Jak mówi o sobie "niewiarygodnie cyniczny" właściciel Fotki.pl i kilku innych projektów, między innymi serwisu aukcyjnego Świstak.pl.

więcej

Wszystko, co musisz wiedzieć o Link Popularity

Liczba stron internetowych linkujących do witryny jest jednym z wielu faktorów służących w analizie i ustaleniu trafności słowa kluczowego przez wyszukiwarkę. Link popularity i zbieranie zewnętrznych linków prowadzących do strony docelowej są najlepszym pomysłem dla pragnących zwiększyć wysokość notowań wyników w maszynach wyszukujących.

więcej

Algorytm Google

Obecnie Google jest ulubioną wyszukiwarką internautów jak i webmasterów. Odwiedzający lubią ten mechanizm wyszukujący za jakość podawanych wyników i szybkość wyświetlania. Stoi to za sprawą zaawansowanego algorytmu oceniającego treść, unikalnego rozwiązania użytego przez Google o nazwie Pagerank.

więcej

Internet jako instrument Public Relations

Wykorzystanie globalnej sieci do celów wizerunkowych to obecnie jedna z elementarnych praktyk Public Relations. To właśnie od internetu, który spotęgował aranżację wpływu treści na wielu odbiorców, zaczyna się większość poczynań związana z zarządzaniem firmową informacją.

więcej

Strategia budowy linków

Dlaczego zbudowanie dobrej kampanii wymiany linków jest ważne? Wbrew pozorom jest to najważniejszy aspekt w uzyskiwaniu wysokich pozycji w wyszukiwarkach internetowych. W tym artykule omówimy następujące taktyki zdobywania linków.

więcej

Przygotowania do optymalizacji witryny w Google

Od czego należy zacząć przygotowania do optymalizacji witryny? Pierwszą rzeczą do zrobienia jest dobranie odpowiednich słów kluczowych, które w sposób najlepszy określą nasze usługi.

więcej

Podstawowe informacje o Google

Przygotowaliśmy zestawienie liczb Google, czyli fakty, które na co dzień nie pojawiają się w mediach. Liczby te są imponujące - polecamy jako ciekawostkę.

więcej

Spamowanie wyszukiwarek

Spamowanie w wyszukiwarkach to nadmierna manipulacja wpływająca na notowania w maszynach wyszukujących. Czym jest spam i w jakim celu jest używany? W artykule podajemy 10 najczęściej używanych, nielegalnych technik w celu uzyskania wysokich pozycji.

więcej

UNIXowy Demon w PHP, cz. 1

W tym artykule będziemy zajmować się demonem UNIXowym, poznając jego podstawowe zadania i zalety oraz dowiemy się jaka jest zasada jego tworzenia w środowisku UNIX. Napiszemy także prosty skrypt, który pozwoli nam w praktyczny i ciekawy sposób wykorzystać potencjał tej funkcjonalności.

więcej
<<< poprzednia   1  2  3  4  5  6  7  8  9     następna >>>