Case study: Gra Ryzyko

Autor: Łukasz Kalbarczyk, OS3 Multimedia, dodano: 25-01-2011
Kategoria: Promowanie stron

Kolejny case study agencji interaktywnej OS3 Multimedia. Tym razem firma dzieli się swoim doświadczeniem z prac nad wizerunkiem gry planszowej "Ryzyko".

Grupa docelowa

  • młodzi, dynamicznie ludzie, nastolatkowie, rodzice (szeroka grupa)
  • wiek 15+
  • dochód powyżej przeciętnej
  • profil psychologiczny: lubią spędzać wolny czas online i ze znajomymi
  • rodzice, którzy chcą i lubią spędzać czas ze swoimi dziećmi

Strategia

Głównym celem projektu było wsparcie sprzedaży i promocja gry planszowej „Ryzyko”. 
By zrealizować ten cel, opracowaliśmy turniej konkursowy oparty na zasadach gry planszowej oraz stworzyliśmy dedykowany do niego minisajt.
 
ryzyko
 
Zależało nam, by uczestnicy konkursu poznali zasady gry i zostali wprowadzeni w jej świat poprzez zaangażowane uczestnictwo w zabawie, tym samym budując w ich świadomości istnienie marki Hasbro, której produkty gwarantują dobrą zabawę zarówno w gronie rodzinnym, jak i przyjaciół.

Zadania i realizacja

Kampania trwała od 9 do 29 listopada 2009 roku.
Zadania dla agencji:
  • opracowanie mechanizmu konkursu 
  • dobór nagród w konkursie 
  • stworzenie i monitoring serwisu konkursowego
  • przygotowanie kreacji do kampanii
 
Konkurs rozgrywał się na stronie WWW zgrajmysie.pl/konkursryzyko/ i mógł w nim wziąć udział każdy zainteresowany. Wymogiem było zarejestrowanie się na stronie i założenie profilu, po czym użytkownik mógł wcielić się w postać generała reprezentującego wybrane przez siebie województwo Polski 
i rywalizować z innymi na punkty. Aby je zdobywać, musiał namawiać swoich znajomych do głosowania na siebie lub na danego generała drogą mailową, tym samym tworząc armie. Oddawanie głosów nie wymagało od użytkowników zarejestrowania się.
 
O liczbie punktów decydował rzut kostką. Wynik od 1 do 5 oczek dodawał na konto generała dokładnie tyle punktów, ile wypadło oczek. Wyrzucenie 6 oczek wiązało się z odjęciem z konta danego generała właśnie takiej liczby punktów. Każde 5 punktów zwiększało liczbę armii o 1.
 
W konkursie można było wygrać trzy rodzaje nagród w trzech kategoriach:
 
Kategoria pierwsza dotyczyła osoby, która stworzyła największą armię, czyli zdobyła najwięcej punktów. Do wyboru miała jedną z 6 przygód: skok na bungee, jazda quadem, paintball, rejs motorówką, nauka tańca i nurkowanie.
 
W kategorii drugiej zestaw gier Hasbro wygrała osoba, która okazała się najlepszym graczem zwycięskiego regionu.
 
W trzeciej kategorii nagrodzone zostało całe zwycięskie województwo. Nagrodą była kampania billboardowa zrealizowana w I kwartale 2010 r. w jednym z wybranych województw, które nie wygrało w turnieju.

Efekty

Czynny udział w zabawie wzięło ponad 52 000 internautów, spośród których 3-tysięczną grupę stanowili generałowie, a pozostałą Internauci oddający głosy, śledzący wyniki danych województw czy poczynania danych generałów.
 
Przez cały czas trwania kampanii serwis odwiedzany był przez dużą liczbę osób, średnia dzienna ich liczba ukształtowała się na poziomie 4000, a w rezultacie platformę „Ryzyko” odwiedziło 84 100 Internautów.
Oddawanie głosów nie wiązało się z koniecznością zarejestrowania, dlatego do konkursu przystępowało coraz więcej użytkowników, o czym świadczy wysoki wskaźnik nowych odwiedzin: 87%.
 
Innym ważnym współczynnikiem był wysoki procent wejść bezpośrednich 59% – co świadczy o tym, że wśród internautów wytworzyła się duża świadomość konkursu. 
Ocena 2.49/5 (49.75%) (394 głosów)

Komentarze:



    Dodaj komentarz:


    Temat:
    Twój nick:
    Komentarz:
     

    Prosimy o kulturę wypowiedzi. Komentarze zawierające niecenzuralne zwroty, bądź obrażające inne osoby będą usuwane. Kod HTML w wypowiedziach jest niedozwolony. Wydawca nie odpowiada za treść komentarzy.