Historia Gadu-Gadu

Autor: Jarek Rybus, dodano: 13-08-2010
Kategoria: Publicystyka

Historia Gadu-Gadu rozpoczęła się 10 lat temu, w 2000 roku, na początku boomu internetowego. Z inicjatywy Łukasza Foltyna powstaje firma SMS-Express.com oferująca program do wysyłania SMS-ów przez Internet.

W międzyczasie, wraz z pojawieniem się zewnętrznego inwestora, w firmie powstaje pomysł na odpalenie komunikatora.  15 sierpnia 2000 roku oficjalnie startuje Gadu-Gadu - Pierwszy Polski Komunikator Internetowy.  Już od pierwszego dnia, ku sporemu zaskoczeniu autorów programu, Gadu-Gadu lawinowo zyskuje na popularności. Tylko w pierwszym dniu rejestruje się ponad 10 tysięcy użytkowników. 
 
 
 
Popularność Gadu-Gadu sprawia, że rozpoznawalne coraz bardziej żółte słoneczko (charakterystyczne logo GG) zaczyna świecić w tysiącach monitorów, łącząc ze sobą użytkowników Internetu bez względu na wiek i zainteresowania, stając się synonimem komunikacji w polskim Internecie. 
 
Lawinowy przyrost użytkowników zaczyna przybierać efekt kuli śnieżnej. Każdego dnia społeczność użytkowników komunikatora powiększa się o kolejne tysiące osób. Po roku od uruchomienia, z Gadu-Gadu korzysta już 250 tysięcy internautów. 
 
Pomiędzy użytkownikami komunikatora nasila się zjawisko rywalizacji o atrakcyjne numery. Posiadanie tak zwanego niskiego numeru Gadu-Gadu staje się cennym wyróżnikiem dla użytkowników Internetu. 

ROK 2005

W maju 2005 roku powstaje serwis społecznościowy Generacja GG skierowany do użytkowników Gadu-Gadu. Dwa lata później udoskonalony serwis pojawia się pod nazwą MojaGeneracja.pl  Internauci prowadzą swoje blogi, zakładają wirtualne wizytówki, rozmawiają w grupach tematycznych. 
 
W tym samym roku  GG  kupuje kolejny serwis - Fora.pl. Oferuje on internautom zakładanie bezpłatnych forów na dowolny temat. Dzięki włączeniu Fora.pl do sieci Gadu-Gadu, łączny zasięg serwisów społecznościowych (Fora.pl + MojaGeneracja.pl) spod znaku GG docierać będzie do ponad 2,7 mln internautów miesięcznie.

ROK 2006

W czerwcu 2006  nowa testowa wersja komunikatora pojawia się wraz z Gadu Radiem, które w krótkim czasie stało się największym radiem internetowym (pod obecną nazwą i marką: Open.FM – www.open.fm). 
 
Wraz ze wzrostem liczby użytkowników rośnie liczba wysyłanych każdego dnia wiadomości przez komunikator. Od początku istnienia Gadu-Gadu do dzisiaj wzrosła ona 100-krotnie - z niespełna 3 do 300 milionów wiadomości wysyłanych dziennie
 
Ważną chwilą dla firmy jest  decyzja z  o wejściu na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie. Dzięki środkom pozyskanym z emisji akcji możliwe do zrealizowania są kolejne projekty Gadu-Gadu.
W 2006 roku powstaje WebGadu. Użytkownicy komunikatora mogą  GGadać ze znajomymi nawet wtedy, gdy nie mają dostępu do swojego komputera. WebGadu umożliwia im połączenie przez stronę www, gdy są w podróży, w kafejce i wszędzie tam, gdzie niemożliwe jest zainstalowanie komunikatora.

ROK 2007

Od 2007 Gadu-Gadu oferuje swoim użytkownikom i internautom korzystanie z ciekawych materiałów edukacyjnych i naukowych na Nauka.pl – nowym serwisie Gadu-Gadu. 
 
Od grudnia  2007 Gadu-Gadu należy do południowoafrykańskiego koncernu medialnego Naspers. Oznacza to przede wszystkim możliwość korzystania przez firmę z ogromnego potencjału Naspersa i jego ponad 100 letniej tradycji. Naspers powstał w roku 1920 i posiada bogate doświadczenie w branży mediowej i internetowej. Przejęcie GG przez Naspersa odbiło się szerokim echem w mediach ogólnopolskich i światowych.

ROK 2008

GG kupuje nowe serwisy: Pykam.pl z grami multimedialnymi i zRodziną.pl (drzewa genealogiczne) 

ROK 2009

W roku 2009 GG Network wydaje GaduAIR - telefonię komórkową. To kolejny duży krok w rozwoju sieci GG, z której usług korzysta już kilka milionów osób miesięcznie. 
 
Dynamicznie wzrasta liczba użytkowników serwisu mikroblogowego Blip.pl - od stycznia 2009 do grudnia 2009 liczba kont na Blipie wzrosła o 500%. Użytkownicy Blipa w roku 2009 wymienili między sobą 14 milionów wiadomości, a łącznie od początku istnienia serwisu 18,5 miliona.
 
Od  października 2009 internauci mogą korzystać z najnowszej wersji komunikatora - GG 10, którego wyróżnia nowa szata graficzna, nowe funkcjonalności i ... masa reklam.

ROK 2010

W czerwcu GG Network udostępnia internautom nowy serwis społecznościowy GG.pl – www.gg.pl - mocno zintegrowany z komunikatorem. Obecnie serwis ten jest w intensywnej fazie rozwoju i jest jednym z głównych priorytetów GG.

Kilka ciekawostek ze świata Gadu-Gadu:

  • Z Gadu-Gadu korzysta już co drugi polski internauta 
  • Obecnie z Gadu-Gadu korzysta już 10,5  mln Internautów
  • Nr GG podawany jest jako jedna z kilku form kontaktu w światowych serwisach społecznościowych 
  • OPEN FM swoim zasięgiem przewyższa niektóre tradycyjne regionalne stacje radiowe FM
  •  W styczniu 2010 słuchalność OPEN.FM przekroczyła 3 mln użytkowników.
  • Specjalny nr GG 18 wylicytowano na aukcji WOŚP za kwotę 21 600
  • Na co dzień z Gadu-Gadu korzysta prezydent Lech Wałęsa, który prowadzi również blog w Mojej Generacji. Prezydent dostał od Gadu-Gadu symboliczny numer 1980. 

 

Ocena 2.52/5 (50.45%) (287 głosów)

Komentarze:



    Dodaj komentarz:


    Temat:
    Twój nick:
    Komentarz:
     

    Prosimy o kulturę wypowiedzi. Komentarze zawierające niecenzuralne zwroty, bądź obrażające inne osoby będą usuwane. Kod HTML w wypowiedziach jest niedozwolony. Wydawca nie odpowiada za treść komentarzy.