Strategia budowy linków

Autor: Jan Soroczyński, dodano: 20-08-2009
Kategoria: Promowanie stron

Dlaczego zbudowanie dobrej kampanii wymiany linków jest ważne? Wbrew pozorom jest to najważniejszy aspekt w uzyskiwaniu wysokich pozycji w wyszukiwarkach internetowych. W tym artykule omówimy następujące taktyki zdobywania linków.

Będą to:

- Linki obustronne (reciprocal links)
- Listing w katalogach
- Inne sposoby na zdobywanie odsyłaczy

Czym jest obustronna wymiana linków? Jest to handel odsyłaczami między dwoma stronami internetowymi. W gruncie rzeczy jest to umowa między dwoma stronami w stylu: umieszczę pański link na stronie, jeśli pan ze swojej strony zrobi to samo.

Niżej podajemy bardzo ważne zasady w procesie wymiany linkami:

  • relewantność jest ważniejsza od noty PageRank;
  • rodzaj umieszczanego linku;
  • strona, na której znajduje się ponad 50 linków nie jest warta wymiany.

Relewantność

Większość projektantów i optymalizatorów koncentruje się na wymianie ze stronami o wysokim PR co jest błędem. Bez wątpienia PageRank jest czynnikiem ważnym, ale ważniejszym aspektem jest stopień spokrewnienia między dwoma stronami.

Faktem jest to, że linkowanie do stron spokrewnionych nigdy nie przeszkodzi w osiąganiu wysokich notowań. Z drugiej strony nigdy nie można być pewnym, jaki skutek będzie od wymiany ze stroną w żaden sposób niezwiązaną tematycznie z witryną docelową.

Rodzaje linków umieszczanych

Niektórzy nieetyczni właściciele witryn są zdatni na umieszczenie linków nieczytelnych dla robotów wyszukiwarki. Przykładem jest link w JavaScript. Po całej procedurze należy sprawdzić czy odsyłacz został umieszczony w takiej postaci w jakiej powinien był być umieszczony – czysty kod HTML. Nie można zapomnieć też o Meta Tagu Robots, jeśli jest on ustawiony na „noindex, nofollow” wymiana nie ma żadnego sensu.

Limit odsyłaczy

Dlaczego limit linków znajdujących się na stronie jest tak ważny? Tak jak omawialiśmy w wcześniejszych artykułach o Link Popularity – każdy odsyłacz jest liczony jako głos. Jeśli na stronie znajduje się 10 linków, głos jest wart 0,1. Zatem jeśli na witrynie jest 100 linków, głos ma wartość 0,01. Jeśli liczba odsyłaczy przekracza 100, głos w ogóle nie jest liczony.

Ważnym jest też umiejscowienie. Im wyżej link pojawia się na stronie – tym większa ma wagę.

Listing w katalogach

Bardzo ważnym faktorem jest odsyłacz z katalogów takich jak DMOZ (Open Directory Project), Yahoo! Directory. Link z każdego z nich ma olbrzymią wagę. Należy znaleźć odpowiednią kategorię, stworzyć dobry opis strony i zgłosić ją. Jeśli w ciągu 3-4 miesięcy strona nie pojawi się w listingu proces należy powtórzyć zmieniając kategorię.

Inne sposoby na zdobywanie odsyłaczy to:

Artykuły

Pisanie artykułów jest świetnym sposobem na zdobywanie odsyłaczy i zwiększanie popularności prowadzonych serwisów. Po pierwsze, dlatego że można zarządzać treścią. Po drugie, link z takiej strony będzie relewantny i jakościowy.

Informacje prasowe

News’y i innego rodzaju szybkie publikacje są kolejnym bardzo dobrym sposobem na otrzymywanie darmowych spokrewnionych linków. Należy znaleźć dobre źródła informacji, które będą ciekawe dla określonych grup odbiorców.

Płatne linki

Płatne linki są odsyłaczami z innych stron internetowych w celu „linka”, a nie naciśnięć na ten link. Ciekawym faktem jest to, że płatne odsyłacze na dzień dzisiejszy są bardzo popularny, iż można je kupić nawet na Allegro!

Z kupowaniem linków chyba nigdy nie było większego problemu. Zawsze można znaleźć chętnych do sprzedania kilka cm na ich stronie. W celu kupna należy się stosować do zasad podanych na początku artykułu. Najgłówniejszym aspektem jest relewantność.

Życzymy Wam sukcesów w zdobywaniu linków i osiąganiu oczekiwanych pozycji w wyszukiwarkach internetowych :-)

Ocena 2.59/5 (51.87%) (428 głosów)

Komentarze:



    Dodaj komentarz:


    Temat:
    Twój nick:
    Komentarz:
     

    Prosimy o kulturę wypowiedzi. Komentarze zawierające niecenzuralne zwroty, bądź obrażające inne osoby będą usuwane. Kod HTML w wypowiedziach jest niedozwolony. Wydawca nie odpowiada za treść komentarzy.