Przygotowania do optymalizacji witryny w Google

Autor: Jan Soroczyński, dodano: 19-08-2009
Kategoria: Promowanie stron

Od czego należy zacząć przygotowania do optymalizacji witryny? Pierwszą rzeczą do zrobienia jest dobranie odpowiednich słów kluczowych, które w sposób najlepszy określą nasze usługi.

Czym są hasła kluczowe

Są to słowa wpisywane w kolejkę wyszukiwania przez ludzi próbujących opisać szukany produkt lub usługę. Strony internetowe jednej grupy osób zdobywają wysokie pozycje i cieszą się dużą popularnością. Witryny drugiej grupy robią to samo, ale efekt jest marny. W czym tkwi problem? To proste! Pierwsza grupa osób dobrała odpowiednie słowa kluczowe.

Ale jak wybrać najbardziej odpowiednie słowa kluczowe? Jak wybrać hasła, które najlepiej określą przedstawiane produkty bądź usługi? Niżej podajemy niektóre bardzo przydatne wskazówki:

- Brainstorming. Należy wziąć do ręki długopis i kartkę papieru. Potem wypisać wszystkie słowa kluczowe, które wydają się być najbardziej odpowiednimi. Nie należy podchodzić do tej sprawy krytycznie. Należy wypisać wszystkie hasła, które przychodzą do głowy.

- Pytaj dookoła. Zapytaj się swoich przyjaciół, znajomych i kolegów z pracy o to, jakich haseł by użyli szukając ofiarowaną usługę lub produkt. Zapewniamy, iż padną hasła o których nawet nie pomyślałeś.

- Przeszukiwanie zasobów. Należy otworzyć wyszukiwarkę i wpisać niektóre trafne hasła. Otwieraj strony z czołówki i zaglądaj do kodu źródłowego szukając meta Tagu - Keywords (znajduje się on w sekcji HEAD). Jednak nie należy kopiować tej części kodu, po prostu przeczytaj i weź do wiadomości potrzebne informacje.

- Sugestie do słów. Rok temu temu Google udostępniło świetne narzędzie o nazwie Google Suggestions. Na czym polega działanie tego systemu? Wpisując kolejkę wyszukiwania automatycznie wyświetlą się słowa spokrewnione z wpisanymi. W ten sposób mamy świetną okazję dowiedzieć się, jakie hasła są popularne i wpisywane wśród internautów. Istnieją też inne serwisy warte odwiedzenia, jednym z nich jest Overture Suggestions.

- Przeoczenia w pisowni. Nie rzadko się zdarza internautom wpisywanie błędnych słów szukając określonych usług lub produktów. Nie należy zapominać o tego typu hasłach.

Poprawnie wykorzystując wyżej podane informacje bez problemu można stworzyć listę najbardziej trafnych i relewantnych słów kluczowych.

Kolejnym etapem w przygotowaniach do optymalizacji strony WWW jest wybranie odpowiedniej domeny (adres witryny wpisywany przez internautów w celu otworzenia strony).

Wybranie dobrej domeny jest czynnikiem krytycznie ważnym. Większość odwiedzających zapamiętuje nazwę serwisu zapamiętując adres strony. Każda domena zawiera dwie części - środkowy poziom i wyższy poziom. Środkowy poziom jest to np. gCity w domenie gCity.pl. Część ta może zawierać maksymalnie 63 znaki i składa się z liter, myślników lub cyfr. Wyższy poziom jest to .pl, .com, .org etc.

Marka

Większość ze wszystkich najbardziej sukcesywnych stron internetowych nie używa słów kluczowych w domenach. Te biznesy internetowe wybrały nazwę firmy jako domeny i wypromowały ją. Dobrym przykładem są Google, Yahoo!, eBay, Allegro. I to nie dlatego że nie mają pojęcia w optymalizacji stron pod wyszukiwarki, po prostu dają większy nacisk na stworzenie marki wokół ich branży.

Słowo kluczowe

Domena ze słowem kluczowym jest to adres, którego celem jest wysoki traffic płynący z wyszukiwarek. Wybierając domenę zawierającą hasła kluczowe możemy liczyć na wyższe pozycje w notowaniach wyszukiwarek tym samym zwiększając procent sprzedaży. Domena jest jednym z czynników decydujących o wysokich pozycjach i w polskich maszynach wyszukujących jest wyjątkowo ważnym faktorem.

Wybierzesz domenę z nazwą firmy czy domenę ze słowem kluczowym jest to wybór, którego masz się podjąć i który ma się zgadzać z ustalonym biznesplanem.

Kilka przydatnych wskazówek

  • Domena powinna być krótka i łatwa do zapamiętania.
  • Nie należy tracić ciężkich pieniędzy na domenę. Niektóre kosztują nawet po kilkaset tysięcy. Lepiej te pieniądze przeznaczyć na dobrą kampanie reklamową. Co innego duże firmy, które nie mogą obyć się bez domen z ich nazwami włącznie.
  • Nie należy korzystać z darmowych usług hostingowych, a przede wszystkim z darmowych aliasów. Płać za usługę jeśli chcesz żeby była jakościowa.
  • Hosting, który jest niestabilny i często jest offline nie zapewni dobrej pozycji. Przed zamówieniem usługi należy poprosić o referencje lub opinie spytać o opinie użytkowników. Wbrew pozorom, wybranie odpowiedniej firmy do utrzymywania strony internetowej jest bardzo ważnym krokiem i do sprawy tej należy podejść bardzo poważnie.
Ocena 2.55/5 (50.91%) (453 głosów)

Komentarze:



    Dodaj komentarz:


    Temat:
    Twój nick:
    Komentarz:
     

    Prosimy o kulturę wypowiedzi. Komentarze zawierające niecenzuralne zwroty, bądź obrażające inne osoby będą usuwane. Kod HTML w wypowiedziach jest niedozwolony. Wydawca nie odpowiada za treść komentarzy.