Spamowanie wyszukiwarek

Autor: Jan Soroczyński, dodano: 19-08-2009
Kategoria: Promowanie stron

Spamowanie w wyszukiwarkach to nadmierna manipulacja wpływająca na notowania w maszynach wyszukujących. Czym jest spam i w jakim celu jest używany? W artykule podajemy 10 najczęściej używanych, nielegalnych technik w celu uzyskania wysokich pozycji.

1. Niewidoczny tekst
Najczęstszą techniką używaną przez spammerów jest tekst ukryty w kolorze tła.

2. Częstotliwość użycia słów kluczowych
Nadmierne powtórzenia haseł kluczowych w tekście, Meta Tagach, ALT Tagach.

3. Niespokrewnione hasła kluczowe
Ukrywanie nie relewantnych haseł w celu pozyskania większego ruchu na stronie.

4. Ukryte Tagi
Spamowanie wyszukiwarek poprzez umieszczanie nadmiernej ilości haseł kluczowych w ukrytych Tagach takich jak komentarze, ALT Tagi, Title Tagi, font Tagi, author Tagi.

5. Duplikowana zawartość
Strony o takich samych lub bardzo podobnych zawartościach służące w zwiększaniu objętości.

6. Podmiana
Po wypozycjonowaniu strony na określone hasła zostaje ona podmieniona na inną witrynę.

7. Przekierowania
Stworzenie zaspamowanej strony, która przy otworzeniu za pomocą Meta przekierowań otwiera stronę docelową.

8. Farmy linków
Uczestniczenie w programach farm linków i generatorów wymiany linków jest uznawane za spamowanie.

9. Zgłaszanie strony
Nie można zgłaszać witryny w sposób tradycyjny więcej niż jeden raz. Wszelkie przesady są karane.

10. Generowanie
Automatycznie generowane strony pod określone słowa kluczowe są uznawane za spam.

Wszystkie wyżej podane techniki są nielegalne i korzystanie z nich może doprowadzić do osiągnięcia pierwszych pozycji, ale od końca notowań. Przykładów witryn „ukaranych” przez wyszukiwarkę jest bardzo dużo. Ostatnio Google jest – można rzec – uczulone na tym punkcie.

Death Penalty

Google ukarało oficjalną strona niemieckiego koncernu motoryzacyjnego BMW za praktyki spamerskie.

BMW chciało poprzez niedozwolone metody modyfikacji kodu strony wpłynąć na korzystniejsze wyniki w Google. Firma użyła techniki cloaking. Na stronie WWW użyto treści, które nie są widoczne dla zwykłego użytkownika, a są pomocne przy budowaniu rankingu wartościującego stronę dla wyszukiwarek.

Strona BMW została całkowicie usunięta z indeksu Google. Jest to tak zwana kara Google Death Penalty, która polega na niewyświetlaniu się w wynikach wyszukiwania strony, która z reguły powinna być jako pierwsza. Chodzi o konkretne zapytania dotyczące firmy, np. BMW. Dodatkową karą jest obniżenie wartości PageRank do 0.

Sprawa była głośna w mediach, a koncern BMW zobowiązał się usunąć nielegalny kod ze strony. Witryna po jakimś czasie wróciła do zasobów wyszukiwarki, ale całe wydarzenie miało na celu zwrócenie uwagi na to, że takie praktyki mogą przynieść nieoczekiwane efekty.

Należy pracować nad zawartością i relewantnymi linkami, wtedy dobre notowania są gwarantowane.

Ocena 2.68/5 (53.53%) (269 głosów)

Komentarze:

  • s
    Dodał: Gość data: 2012-04-03
    [url=http://pk2.cba.pl]pk2[/url]


Dodaj komentarz:


Temat:
Twój nick:
Komentarz:
 

Prosimy o kulturę wypowiedzi. Komentarze zawierające niecenzuralne zwroty, bądź obrażające inne osoby będą usuwane. Kod HTML w wypowiedziach jest niedozwolony. Wydawca nie odpowiada za treść komentarzy.